Budowanie firmy z Social Media

Poniższa infografika przedstawia budowanie firmy z Social Media z podziałem na różne działy w firmie. Jakich kanałów powinny używać poszczególne działy w firmie oraz do czego mogą je wykorzystać? Jak widać Social Media, to nie tylko działka Public Relations w firmie. Pozostałe działy mogą również budować oraz korzystać z informacji tam zawartych.

Kadra zarządzająca, jako autorytet w firmie, persona z największą wiedzą o firmie i jej produktach, może zajmować się prowadzeniem specjalistycznego bloga firmowego, lub twittowaniem.

Dział marketingu kampanie promocyjne w wersji wideo umieści na You Tube. W przypadku akcji ambientowych bądź innych niekonwencjonalnych pomysłów You Tube będzie jedynym miejscem, gdzie trafią materiały wideo z tych wydarzeń.

Dział PR może na bieżąco kontrolować co i jak o firmie mówi otoczenie. Dzięki Facebookowi może dotrzeć do milionów potencjalnych klientów, wdawać się z nimi w dialog, usłyszeć obiektywne słowa krytyki co robią źle a co w firmie jest pozytywnego.

Jak możemy przeczytać w jednym ze wpisów na Golden Line: Social media zmieniły sposób pozyskiwania danych o pracodawcach. Coraz częściej Internauci informacje o warunkach pracy w danej firmie czerpią z serwisów społecznościowych. Kandydaci przeszukują w tym celu Facebook czy LinkedIn. Jest to duże wyzwanie dla pracodawców w obszarze budowania wizerunku firmy w sieci. Wymaga wprowadzenia zmian w komunikacji z pracownikami i potencjalnymi kandydatami, opartych na interakcji, a nie na wyłącznie biernym publikowaniu informacji na stronach kariery. Pokolenie, które obecnie wkracza na rynek pracy to niewątpliwie pokolenie Internetu i serwisów społecznościowych. Według badania Megapanel z marca 2011 roku, z social media korzystają niemal wszyscy Internauci (aż 99,3%). Spędzają w nich średnio około 1,5 godziny dziennie, często pozostając zalogowanym praktycznie przez cały czas swojej aktywności w sieci.[1]

Budowanie firmy z Social Media

Chociaż wiele infografik przedstawia tylko częściowo ilustrowane średnio powiązane treści, ta reprezentacja pracowników działu Social Media jest usposobieniem tego, czym infografika być powinna. Jest jasna i zwięzła, co czyni informacje łatwiejszymi do strawienia.
[1]Źródło

Jarosław Apanasewicz

O autorze:
Jarosław Apanasewicz jest założycielem Design Solutions. W ciągu ostatnich 12 lat pomógł tysiącom firm rozwijać się online dzięki tworzeniu ich stron internetowych, czy SEO. Jest ekspertem w budowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi na CMS WordPress. Zajmuje się grafiką komputerową, UX/UI oraz SEO. Interesuje się dobrym designem, nowościami w dziedzinie technologii.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. gen. Antoniego Madalińskiego 101/16, 50-443 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.


      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: