Jak kościoły wykorzystują Social Media
Religia – to słowo rzadko związane jest z technologią. Komunikacja pomiędzy organizacjami religijnymi i ich zwolenników wyrósła na mediach społecznościowych. Wiele kościołów zwróciło się do sieci społecznych w celu zwiększenia ich zasięgu, miejsc gdzie mogą szerzyć swoje nauki. Jak kościoły wykorzystują Social Media?
Agencja Interaktywna Buzzplant, przygotowała ankietę wśród kościołów aby zobaczyć, jak korzystają one z mediów społecznościowych w swojej komunikacji. Ponad 30% ankietowanych stwierdziło, że kościoły powinny aktualizować swój funpage na Facebook każdego dnia, podczas gdy blisko 15% stwierdziło, że nigdy nie korzystało z sieci.
Niemal połowa badanych mówi, że Social Media są najbardziej skutecznym sposobem komunikacji, a około 25% woli bardziej tradycyjne metody – pukanie do drzwi.
Agencja Buzzplant współpracuje z kościołami aby je uczyć, jak skutecznie korzystać z mediów społecznościowych i opracowała aplikacje na smartphone do wspomagania księży w tej dziedzinie. Agencja przepytała ponad 250 kościołów, jakich platform społecznościowych używają, jak często i jak bardzo są efektywne.
Czy Twoja organizacja religijna wykorzystuje Social Media lub inne formy technologii? Powiedz nam o tym w komentarzach.