Tworzenie stron internetowych a pozycjonowanie to dwa oddzielne tematy. Gdy strona internetowa jest gotowa należy należy zająć się jej optymalizacją pod kątem SEO, czyli dostosować wiele elementów aby strona była łatwiej odnajdywalna przez wyszukiwarki internetowe takie jak Google. Poniżej opiszę na co zwrócić uwagę.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization (SEO) czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki to szereg działań mających na celu takie przygotowanie witryny aby była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki zachowując wytyczne wyszukiwarek.

Responsywność strony internetowej

W latach 2016-2017 pracownicy Google informowali, że strony internetowe niedostosowane do urządzeń mobilnych typu smartphon/tablet nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwań przez urządzenia mobilne. Warto wiedzieć, że to czy nasza strona jest właściwie dostosowana do smartphonów ma ogromne znaczenie.

Google powoli zaczyna przedkładać wartość stron mobilnych nad desktopowe. Już niedługo najważniejsze będzie nie to, jak nasza strona wygląda na ekranie komputera, ale jak prezentuje się na ekranie smartfona.
Ucieszą się szczególnie ci, którzy swoje strony mają już dostosowane dla smartfonów i tabletów, bo wyszukiwarka od początku 2018 roku ma nadać takim stronom priorytet.
Zmienia się też sposób myślenia i projektowania stron. Jeszcze w tym roku najpierw budowało się tradycyjną witrynę, a na samym końcu wersję na komórki. W najbliższym czasie dobrą praktyką będzie budowanie stron pod urządzenia mobilne w pierwszej kolejności. Źródło

Optymalizacja treści strony internetowej

Wszystkie treści które umieszczamy na stronie odgrywają znaczącą rolę w pozycjonowaniu. Warto wiedzieć, iż im bardziej unikalną treść posiada nasza strona tym lepiej zostanie wypozycjonowana. Google premiuje strony posiadające unikalną treść, dlatego już na etapie przygotowywania materiałów do strony należy pamiętać elementach opisanych poniżej.

Logiczna struktura treści

Planując strukturę strony warto ułożyć zakładki logicznie tak aby w mapie strony zakładki wynikały z siebie na przykład prowadząc warsztat samochodowy menu może wyglądać następująco:

  • Strona główna
  • O nas
  • Oferta
    • Naprawa pojazdów
    • Przeglądy okresowe
    • Wymiana opon
  • Kontakt

Dzięki takiemu układowi wygenerują się poprawne adresy URL każdej z zakładek o czym nieco dalej.

Długość treści

Nie zawsze im więcej treści tym lepiej. W przypadku pozycjonowania stron internetowych ogólnie przyjętą optymalną długością treści danego wpisu jest ok 2000 słów. Ta długość jest uzasadniona tym, iż w takiej długości analizowany temat będzie omówiony optymalnie a czytelnik znajdzie w nim wyczerpująco omówione wszystkie aspekty szukanego tematu.

Nagłówki, pogrubienia, linki, listy punktacyjne

Ważne aby treść na stronie była ułożona według struktury rozpoczynającej treść od nagłówka H1 (znacznik HTML), następnie umieszczenie krótkiej zajawki (wstępu) do wpisu, używanie hierarchii nagłówków H2, H3 itd, używanie pogrubienia ważniejszych słów, umieszczanie linków wewnętrznych i zewnętrznych, tworzenie list punktacyjnych itp.

Meta tytuł 

Należy wpisać właściwy tytuł wpisu w którym pojawiają się słowa klucze. Tytuł jest stosunkowo krótki ok 150 znaków.

Meta description

Meta description tak zwany meta opis to opis danej podstrony. Ten opis pojawia się w wynikach wyszukiwania w Google.

Właściwy adres URL

Adres URL podstrony powinien jak trafniej opisywać zawartość strony.  Oprócz użytkowników trzeba także pamiętać o robotach wyszukiwarki, które będą skanowały naszą stronę. Dla nich “najlepsze” adresy to takie, które:

  • nie są za długie (maksymalnie około 100 znaków)
  • nie zawierają znaków specjalnych, np. “?”, “$” oraz polskich znaków diakrytycznych (mogą występować problemy z indeksowaniem takich adresów przez wyszukiwarkę)

Słowa klucze

W treści powinny pojawiać się słowa klucze po których chcemy aby nasz wpis był odnajdowalny.

Grafiki

Treść powinna być urozmaicona o zdjęcia. Nie od dziś wiadomo, że jedno zdjęcie warte jest więcej niż tysiąc słów. Dobry tekst, uzupełniony dobrymi zdjęciami to wartość również dla wyszukiwarki Google, a optymalizacja zdjęć, ich prawidłowe kadrowanie i ulokowanie w tekście zwiększa wartość publikowanych materiałów.

Połączenie z Social Media 

Ogromna popularność mediów społecznościowych może być katapultą dla naszej strony. Używając linków do naszych profili społecznościowych, dając odbiorcy możliwość udostępnienia naszych treści w swoich mediach społecznościowych to nie tylko podążanie za trendami, to również element wspomagający pozycjonowanie witryny.

Certyfikat SSL

SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach WWW. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Intencją twórców SSL było zaprojektowanie protokołu uniwersalnego, tak aby mogły z niego korzystać protokoły aplikacyjne (HTTP, FTP, telnet itp.).

Oznacza to, że za pomocą SSL mogą być szyfrowane połączenia do poczty, serwera ftp, strony WWW itp. Dzięki swojej skuteczności oraz prostej obsłudze certyfikat SSL bardzo szybko znalazł zastosowanie zwłaszcza przy zabezpieczaniu transakcji realizowanych w bankowości elektronicznej, podczas aukcji internetowych oraz w systemach płatności online.

Wyszukiwarki internetowe premiują te strony które używają SSL, więc warto dołożyć szyfrowanie do swojej witryny.

Gdy zoptymalizowaliśmy powyższe elementy warto sprawdzić czy aby właściwie. Do testowania witryn internetowych jest wiele narzędzi np: SEOptimer.

Prędkość strony internetowej

Prędkość ładowania strony jest bardzo ważnym aspektem w pozycjonowaniu. Strona powinna być stworzona w taki sposób aby czas jej ładowania był możliwie najkrótszy. Strona internetowa powinna spełniać wymagania Google Insights, gdzie możemy przetestować stronę a następnie poprawić jej wyniki.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. gen. Antoniego Madalińskiego 101/16, 50-443 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.


      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: