Kiedy chcemy zachęcić klientów do skorzystania z naszych usług lub zakupienia naszych produktów, musimy znaleźć sposób, który sprawi, że staną się one w ich oczach atrakcyjne. Mimo że podejmowane w tym celu działania mianem marketingu zostały określone stosunkowo niedawno, są one integralną częścią handlu już od bardzo długiego czasu.
Rozwój technologii oraz coraz powszechniejszy dostęp do Internetu doprowadził do podziału marketingu na dwa osobne działy – klasyczny marketing offline oraz marketing internetowy. Tak jak w klasycznych strategiach marketingowych treści i umiejscowienie reklamy mają ogromne znaczenie, tak w świecie wirtualnym podstawą jest zadbanie o widoczność poprzez pozycjonowanie strony w wyszukiwarce – dobra pozycja w Google dla promowanych słów kluczowych to klucz do sukcesu w sieci!
Marketing online – jak promować stronę internetową w sieci?
Do promowania biznesu w sieci wykorzystać można różne techniki marketingowe – w osiąganiu lepszych wyników biznesowych pomóc mogą zarówno płatne kampanie reklamowe (PPC) w mediach społecznościowych oraz wyszukiwarkach, jak i posiadanie zoptymalizowanej strony firmowej, która zajmuje dobre pozycje w Google.
Dobrze przygotowana strategia SEO pozwala na osiągnięcie przez stronę wyższych pozycji dla targetowanych słów kluczowych, przez co staje się ona bardziej widoczna dla odbiorców – im wyższa pozycja w Google, tym więcej odwiedzających. Pozycjonowanie strony powinno leżeć więc u podstaw każdej kampanii marketingowej. Nic więc dziwnego, że specjaliści SEO są na rynku bardzo poszukiwaniu – jest to szybko rozwijająca się branża, która zapewnia duże możliwości rozwoju. Kurs pozycjonowania od Neadoo to rozwiązanie dla wszystkich osób zastanawiających się jak nauczyć się SEO – szkolenie prowadzone przez praktyków jest skutecznym sposobem na zbudowanie solidnych podstaw swojej kariery.
Marketing offline – podstawowe strategie
W przypadku marketingu klasycznego mówimy o wszystkich działaniach reklamowych, które nie są prowadzone za pośrednictwem Internetu. Do podstawowych strategii marketingu klasycznego możemy więc zaliczyć:
- ulotki,
- plakaty,
- billboardy,
- reklamy w radiu,
- reklamy w telewizji,
- reklamy i artykuły promocyjne w gazetach.
W zależności od tego, jak duża jest przygotowywana kampania, może wykorzystywać jedną strategię lub łączyć je ze sobą w celu zwiększenia ich efektywności. Różnorodność wykorzystywanych środków przekazu pozwala na przedstawienie oferty ogromnej liczbie odbiorców.
Różnice pomiędzy marketingiem online i offline
- Możliwość spersonalizowania reklam
Reklama w sieci pozwala nam na skierowanie materiałów promocyjnych bezpośrednio do interesującej nas grupy docelowej – w ten sposób reklama trafia tylko do osób, które mogą być zainteresowane daną ofertą, co znacznie wpływa na jej efektywność. Inaczej jest w przypadku reklam tradycyjnych – możemy oczywiście wybrać miejsce, gdzie taka reklama zostanie umieszczona, nie mamy jednak wpływu na to, czy osoby, do których jest kierowana, faktycznie na nią trafią.
- Kontrolowanie wyników prowadzonej kampanii
W przeciwieństwie do kampanii tradycyjnych te internetowe oferują nam dostęp do mnóstwa różnorodnych informacji dotyczących ich przebiegu oraz skuteczności poszczególnych elementów. Widzimy nie tylko efekty finansowe, bez problemu możemy sprawdzić też to, jak wykorzystana strategia wpływa na ruch na stronie i osiągane pozycje, widzimy, które reklamy rzeczywiście zachęcają użytkowników, a które nie przynoszą efektów. Posiadając taką wiedzę, możemy na bieżąco aktualizować założenia kampanii w celu optymalizacji podejmowanych działań.
- Koszt promocji biznesu
Koszty marketingowe mogą stanowić dla firm spore obciążenie, to czy promocja jest jednak warta swojej ceny, zależy przede wszystkim od poziomu zysków, jakie osiągniemy w jej efekcie. Kampanie internetowe można skutecznie prowadzić z mniejszym budżetem, a możliwość targetowania konkretnych odbiorców, zwiększa szansę na zwrot inwestycji. Nie tylko wydajemy mniej, ale unikamy też wydawania pieniędzy na reklamy, które docierają do osób zupełnie niezainteresowanych ofertą – co jest częstym problemem w przypadku kampanii prowadzonych offline.
Marketing klasyczny jest sprawdzonym i skutecznym sposobem promowania biznesu, a mimo swoim licznych zalet marketing internetowy nie jest jeszcze w stanie całkowicie go zastąpić. Jednak z każdym rokiem coraz więcej firm przenosi przynajmniej fragmenty swojej działalności do sieci – zagadnienia związane z SEO staną się więc w najbliższych latach jeszcze bardziej istotne, a specjalistyczna wiedza pozwalająca na skuteczne pozycjonowanie stron jeszcze bardziej poszukiwana na rynku pracy.