Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Jak skutecznie pozycjonować strony internetowe? O pozycjonowaniu krążą różne teorie, część z nich to jednak tylko niepotwierdzone plotki. Wiele osób uważa, że do osiągnięcia wysokich pozycji wystarczy odpowiednio wysoki PageRank oraz aby wzbić się na wysoka pozycje wystarczy zoptymalizować metatagi oraz zastosować spamerskie sztuczki i triki. Nie jest to prawdą. Cudowne triki nie istnieją w pozycjonowaniu. Algorytmy wyszukiwarek są nieustannie udoskonalane. Czasy kiedy do osiągnięcia wysokich pozycji wystarczył PR i kilka sztuczek dawno minęły. Choć w Internecie wciąż znaleźć możemy strony wykorzystujące różnorodne techniki spamerskie, czas ich obecności w wyszukiwarkach na wysokich pozycjach wydaje się być policzony. Na witrynie IAB można sprawdzić jakie działania mogą zostać uznane za nieetyczne. Pamiętajmy i kierujmy się więc tym, że to co dobre dla użytkownika jest i zawsze będzie też dobre dla wyszukiwarek internetowych.

Pojęcia związane z pozycjonowaniem stron.

  • PageRank – nota rankingowa (od 0 do 10) przyznawana na podstawie ilości linków wskazujących na daną stronę. Im wyższy wskaźnik PageRank, tym więcej linków prowadzi do danej strony.
  • SandBox – rodzaj filtru przydzielany przez wyszukiwarkę Google, polegający na wykluczeniu lub znaczącym obniżeniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania na dane słowo lub frazę. Często dotyczy nowych stron, zbyt silnie linkowanych, w krótkim okresie czasu.
  • Ban – wykluczenie strony z indeksu wyszukiwarki. Grozi stronom, które stosują wszelkie niedozwolone techniki mające na celu sztuczne zawyżenie pozycji w rankingu wyszukiwarek.
  • Anchor text – tekst zawarty w linku. Dobrze dobrane anchory to podstawa pozycjonowania na określone słowo lub frazy kluczowe.
  • Fresh Site Bonus – premia przyznawana nowym stronom, w postaci chwilowego podwyższenia pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • SERP (ang. Search EngineResults Page) – wyniki organiczne, ustalane na podstawie działania algorytmu wyszukiwarki.

Jak pozycjonować?

Aby osiągnąć trwałe wysokie pozycje w każdej wyszukiwarce internetowej, przede wszystkim należy zadbać o przejrzystą strukturę kodu, funkcjonalność strony oraz prezentować w serwisie unikatowe treści wysokiej jakości. Zachęćmy internautów treścią serwisu, tak by pozostali na niej jak najdłużej. W przyszłości również czas jaki spędzają internauci na stronie może mieć duże znaczenie przy ustalaniu miejsca rankingowego przez algorytm wyszukiwarki. Śledźmy statystyki. Sprawdźmy jakich słów kluczowych używają internauci, aby dostać się na naszą stronę oraz użyjmy tych zwrotów w tekście strony. Strony przyjazne dla ludzi na pewno zostaną docenione przez wszystkie wyszukiwarki, a przede wszystkim Internautów, którzy będą naturalnie linkować (oddawać głosy na Twoją stronę WW) ze swoich witryn. Zadbaj więc przede wszystkim o wysokiej jakości niebagatelne treści. Przeczytaj je. Muszą brzmieć naturalnie. Bądź pewien, że tytuły, znaczniki i nagłówki są są zwięzłe i zachęcające, a zarazem zawierają słowa kluczowe związane z treścią strony. Pamiętaj, że treść jest królem (Content is King), a linki to królowa.

Źródło 1