Budowanie firmy z Social Media
Poniższa infografika przedstawia budowanie firmy z Social Media z podziałem na różne działy w firmie. Jakich kanałów powinny używać poszczególne działy w firmie oraz do czego mogą je wykorzystać? Jak widać Social Media, to nie tylko działka Public Relations w firmie. Pozostałe działy mogą również budować oraz korzystać z informacji tam zawartych.
Kadra zarządzająca, jako autorytet w firmie, persona z największą wiedzą o firmie i jej produktach, może zajmować się prowadzeniem specjalistycznego bloga firmowego, lub twittowaniem.
Dział marketingu kampanie promocyjne w wersji wideo umieści na You Tube. W przypadku akcji ambientowych bądź innych niekonwencjonalnych pomysłów You Tube będzie jedynym miejscem, gdzie trafią materiały wideo z tych wydarzeń.
Dział PR może na bieżąco kontrolować co i jak o firmie mówi otoczenie. Dzięki Facebookowi może dotrzeć do milionów potencjalnych klientów, wdawać się z nimi w dialog, usłyszeć obiektywne słowa krytyki co robią źle a co w firmie jest pozytywnego.
Jak możemy przeczytać w jednym ze wpisów na Golden Line: Social media zmieniły sposób pozyskiwania danych o pracodawcach. Coraz częściej Internauci informacje o warunkach pracy w danej firmie czerpią z serwisów społecznościowych. Kandydaci przeszukują w tym celu Facebook czy LinkedIn. Jest to duże wyzwanie dla pracodawców w obszarze budowania wizerunku firmy w sieci. Wymaga wprowadzenia zmian w komunikacji z pracownikami i potencjalnymi kandydatami, opartych na interakcji, a nie na wyłącznie biernym publikowaniu informacji na stronach kariery. Pokolenie, które obecnie wkracza na rynek pracy to niewątpliwie pokolenie Internetu i serwisów społecznościowych. Według badania Megapanel z marca 2011 roku, z social media korzystają niemal wszyscy Internauci (aż 99,3%). Spędzają w nich średnio około 1,5 godziny dziennie, często pozostając zalogowanym praktycznie przez cały czas swojej aktywności w sieci.[1]
Chociaż wiele infografik przedstawia tylko częściowo ilustrowane średnio powiązane treści, ta reprezentacja pracowników działu Social Media jest usposobieniem tego, czym infografika być powinna. Jest jasna i zwięzła, co czyni informacje łatwiejszymi do strawienia.
[1]Źródło