Blog firmowy. Warto być ekspertem w swojej branży!
Wiedza od zawsze była potęgą, o czym świadczyć może monopol, jaki przez tysiąclecia mięli na nią kapłani. Ale po pojawieniu się prasy drukarskiej wiedza po raz pierwszy stała się towarem masowej kultury, który sprzedaje się, kupuje i na wszelkie sposoby wymienia. Komputery przyspieszyły i poszerzyły ten proces.[1] Większość firm, niezależnie od specjalizacji, posiada stronę firmową. Posiada ona zazwyczaj okrojoną funkcjonalność, ponieważ sprowadza się do umieszczenia informacji o firmie, oferty oraz przykładowych realizacji. Niektóre z firm urozmaicają taką stronę o bloga. Blog firmowy daje możliwość prowadzenia komunikacji z odbiorcami firmy. Jest to skuteczny a także jeden z tańszych sposobów na tworzenie szumu wokół firmy, tzw. buzz. Prowadzenie bloga, wymaga wiedzy oraz poświęcenia mu sporo czasu, jednak te działania w szerszej perspektywie są opłacalne.
Jak wszelkie działania marketingowe, tak również blogowanie ma na celu zwiększenie sprzedaży oraz budowanie świadomości marki. Jeśli zajmujemy się np. produkcją urządzeń ogrodniczych, blog firmowy jest miejscem gdzie możemy umieszczać informacje, jak konserwować sprzęt na zimę, jak przygotować do ponownego uruchomienia na lato, czy o technikach koszenia trawnika, jego trudnych zakamarków lub formowania żywopłotu. Warto uczyć i inspirować czytelników. Taki blog firmowy będzie czytany nie tylko przez naszych klientów, ale także przez tych klientów, którzy zaopatrywali się do tej pory u konkurencji. Umieszczając przydatne informacje w swojej branży, budujemy w umyśle naszego odbiorcy obraz profesjonalnej firmy, nie nastawionej jedynie na zysk.
Jak czytamy na stronie copywritting.pl : „Blog firmowy to dobre miejsce by przyznać się do błędu. W myśl głównej zasady PR – „trup zawsze wypadnie z szafy” – lepiej przyznać się do porażki, nie zapominając wspomnieć o wyciągniętych z niej wnioskach, niż czekać aż podkopie nas konkurencja czy rozgoryczony były pracownik. Wszyscy jesteśmy ludźmi i każdy z nas popełnia błędy. Ważne jest to by wyjść z honorem z problemowej sytuacji.” [2]
Blog firmowy zatem jest tym miejscem, gdzie mamy możliwość komentowania, oraz umieszczania ważnych informacji. Na blogu najistotniejsza jest jego treść. Nie ilość dodawanych postów, lecz ich jakość. Zdobywając nowych czytelników, poniekąd kreujemy ich świadomość i tym samym zyskujemy potencjalnych klientów. Każdy blog firmowy, powinien zostać solidnie zaplanowany z założeniem celów, które chcemy realizować. Ważnym elementem jest adres bloga firmowego. Ważne żeby był tożsamy z domeną naszej strony firmowej, lub po prostu jej subdomeną np.: www.blog.twojafirma.pl lub www.twojafirma.pl/blog.
Kolejnym istotnym elementem jest szata graficzna bloga. Warto jest zainwestować w stworzenie niepowtarzalnej szaty graficznej, a nie opierać go na gotowych szablonach. Ten blog musi być indywidualny i inny od pozostałych, ale mimo wszystko tożsamy z naszą stroną internetową oraz designem firmowym. Ważne żeby było widoczne logo naszej firmy, aby odbiorcy wiedzieli od początku, kto jest administratorem bloga.
[1] P.Levinson, Miękkie ostrze, czyli Historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Wydawnictwo
Literackie Muza, 2006
[2] Źródło