10 cech dobrej firmowej strony internetowej.

Więc Twoja firma ma swoją stronę internetową – albo właśnie potrzebujesz zbudować ją od podstaw lub odświeżyć istniejącą. Projektowanie stron internetowych to pracochłonny proces. Dlatego opowiemy Wam jak to zrobić oraz co trzeba mieć aby strona internetowa przyciągała, a czego unikać. 10 cech dobrej firmowej strony internetowej.

Pierwszą rzeczą którą należy zrobić, jest wybranie dobrej, chwytliwej nazwy domeny. Upewnij się, że wybrana przez Ciebie jest wolna, kojarzona z Twoją firmą, bądź jej usługami.Warto przy okazji sprawdzić czy wybrana nazwa jest dostępna również w portalach społecznościowych.

Po wykupieniu domeny, przychodzi czas na budowę strony i na wielkie decyzje. Poniżej znajdziesz 10 elementów które powinny znaleźć się na Twojej stronie firmowej, które zapewnią Twoim klientom pozytywne doświadczenie, poprawią widoczność w internecie oraz zwiększą zaangażowanie marki.

1. Logiczny układ

Oczywiście, strona powinna być estetyczna, ale ważniejsza jest jej użyteczność. Zanim umieścimy stronę na serwerze, czy postawimy tag HTML, warto zbudować logiczną mapę strony, jak powinna działać. Jest to ważne zarówno dla użytkownika, jak i pod kątem pozycjonowania SEO, ponieważ Google bierze pod uwagę treści i strukturę strony, co poprawia wyniki wyszukiwania. W ten sposób zbudowana strona będzie zbudowana w logiczny sposób i to ma sens!

2. Kluczowe informacje o firmie

Ogranicz tekst do minimum! Warto zawrzeć tylko najważniejsze informacje na stronie bez zbędnego przeładowania jej, ponieważ każdy ma swoją zdolność koncentracji.

Im więcej tekstu, tym bardziej możesz być pewny że mniej osób go przeczyta. Warto umieścić slogan, który będzie streszczał to czym firma się zajmuje.

W zależności od firmy, na stronie powinno znajdować się kilka rzeczy, które wchodzą w sferę informacji. Restauracje potrzebują karty menu i listę miejsc. Inne firmy mają swoje potrzeby. Jeśli jesteś producentem warto umieścić dobre zdjęcia produktów. Jeśli zajmujesz się usługami i twoja działalność opiera się wyłącznie na obsłudze klienta, warto umieścić referencje.

3. Informacje kontaktowe

Trzeba podkreślić, że najważniejszym szczegółem są dane kontaktowe. Przypomnij sobie, ile razy zdarzyło Ci się odwiedzić stronę internetową i myślałeś: “Jak trudno jest się skontaktować z ta firmą?” Czy numer telefonu, adres email, czy formularz kontaktowy powinny być łatwo dostępne. Nie ma nic bardziej frustrującego od braku możliwości kontaktu z potrzebną akurat firmą.

Kiedy umieszczasz dane kontaktowe na stronie warto aby te dane były wprowadzone do strony w jej kodzie a nie jako grafika. Odbiorca powinien mieć możliwość zaznaczenia, skopiowania lub kliknięcia aby wysłać e-mail szybko i wygodnie.

W kwestii kontaktowej warto pamiętać o terminowym odpowiadaniu na e-maile. Firmowy adres e-mail powinien być z domeną firmy. Adresy z Gmaila, czy Wp.pl jest bardzo nieprofesjonalny.

4. Intuicyjna nawigacja

Mapa jest bezużyteczna bez legendy. Tak też strona internetowa jest bezużyteczna bez logicznej nawigacji. Powinno używać się jasnych i zrozumiałych nazw poszczególnych podstron strony – O NAS | OFERTA | KONTAKT itd. Bycie sprytnym i tajemniczym, może być niezrozumiałe dla odbiorców.

Przy opracowywaniu strategii nawigacji należy rozważyć wyzwanie do działania. Czym ma być Twoja strona i co chcesz na niej zrobić? Spraw aby Twoje cele były jasne i zrozumiałe.

5. Bezpieczeństwo

Jeśli sprzedajesz coś on-line, trzeba włożyć trochę wysiłku w zabezpieczenie witryny za pomocą certyfikatu SSL. SSL szyfruje wiadomości pomiędzy Tobą a Twoimi klientami (nr karty kredytowej, numer PESEL). To rozwieje obawy klientów o bezpieczeństwo ich danych.

6. Integracja z mediami społecznościowymi

Twitter. Facebook. Tumblr. YouTube. Pinterest. Google +. LinkedIn. Instagram. Foursquare. Istnieje wiele platform społecznościowych, gdzie warto promować swoją firmę. To ważny element marketingu Twoeje firmy.

Integracja Twojej strony z tymi serwisami ma pozytywny wpływ na SEO. Zwiększasz w ten sposób grono swoich potencjalnych odbiorców oraz widzialność marki. Warunkiem jest jednak stałe utrzymanie kontaktu, dodawanie treści oraz aktywność na tych portalach.

7. Wersja mobilna

Coraz częściej i więcej korzystamy ze smartfonów i tabletów do przeglądanie sieci. Urządzenia mobilne stają się coraz tańsze i bardziej dostępne. Andy Chu, dyrektor Bing for Mobile, mówi, że 70% decyzji podejmowanych jest w ciągu godziny od sprawdzenia mobilnej strony internetowej. Co oznacza, że ludzie przeglądają mobilne strony internetowe z zamiarem zrobienia czegoś tu i teraz. Jeśli szukają restauracji, a Twoja ma przyjazną urządzeniom mobilnym stronę – spodziewaj się nowego gościa!

8. FAQ (Najczęściej zadawane pytania)

Ludzie mają wiele pytań. Jeśli by tak zebrać te najczęściej zadawane przez pocztę email lub telefon, stworzyć ich listę oraz szczegółowe odpowiedzi? Pytania zazwyczaj krążą wokół tych samych tematów. Warto więc dać odbiorcy odpowiedź na tacy!

9. Dobry serwer

Prędkość ładowania strony jest bardzo ważna. Nie mając dobrego hostingu, twoja strona będzie powolna i uciążliwa dla klientów. Będzie też mniejsze prawdopodobieństwo dobrego pozycjonowania, ponieważ algorytmy wyszukiwarek mogą nie odnaleźć zbyt powolnej strony. Dlatego warto korzystać z dobrych serwerów, pamiętając o tym aby nie przepłacać.

10. Kilka niepotrzebnych funkcji Twojej strony

Nie lekceważ potęgi prostoty! Zrezygnuj z elementów takich jak:
– muzyka
– Flash
– Autoplay
– Media (mogą tylko spowolnić stronę)

Skontaktuj się z nami już teraz

Po przeczytaniu powyższych informacji, wiedzą Państwo jak pracujemy nad budową stron internetowych. Zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 602174927 lub skorzystania z formularza kontaktowego w zakładce KONTAKT. Osoby z Wrocławia lub z okolic zapraszamy na spotkanie aby móc uzgodnić szczegóły współpracy.

 

Źródło

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. Jesionowa 58/7, 50-504 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

  • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


    Dołącz CV: