Strona internetowa zoptymalizowana pod urządzenia mobilne
Zarówno ilość czasu oraz pieniędzy, jakie ludzie poświęcają na urządzenia przenośne typu smartphon czy tablet, rośnie bardzo szybko. Rosnące możliwości korzystania z urządzeń przenośnych, wygoda oraz coraz większa dostępność internetu są jednymi z czynników, które wpływają na ruch na firmowych stronach internetowych. Jednak wiele firm nie ma zoptymalizowanej strony pod te urządzenia. Spora część jeszcze nie wie jakie korzyści daje strona internetowa zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Zastanówmy się dlaczego?
Po pierwsze, dane. Ruch z urządzeń mobilnych stanowi obecnie 10% światowego ruchu internetowego. Tendencja jest wzrostowa i w przyszłym roku ten procent będzie dużo większy. Co oznacza, że więcej osób będzie korzystało z przeglądania internetu za pomocą swojego smartphona a nie jak dotychczas z tradycyjnego komputera czy laptopa.
Jak podaje serwis Mashable.com, w USA w zeszłym roku, zakupy dokonane za pomocą urządzeń mobilnych wynosiła 8% z całości sprzedaży on-line czyli ok 6,7 miliardów dolarów. W tym roku przewiduje się wzrost do około 11,6 miliardów dolarów!!!