Masz sklep internetowy. Chcesz na nim zarabiać. Jednak coś jest nie tak… Użytkownicy za szybko porzucają stronę. Porzucają koszyk. Robisz gdzieś błąd. Tylko gdzie? Postaramy się rozwiązać tę zagadkę.
Oczywiście warto czytać pojawiające się w internecie pomysły na optymalizacje i odświeżanie strony, jednak czasami trzeba wrócić do podstaw i sprawdzić, czy na pewno nic nie wymaga poprawy.
Najważniejsze dla każdej strony to skupienie się na użytkowniku. Co, jeżeli nie masz określonej persony? Twoja strona nie powinna być dla każdego. Dzięki personie opiszesz profil użytkownika Twojej usługi lub produktu. Musisz mieć obraz swojego modelowego klienta i właśnie pod niego budować własną witrynę. Dzięki temu nie tworzysz treści „w ciemno”. Skupiasz się na konkretnych osobach i możesz tworzyć lepsze treści dostosowując je do ich oczekiwań.
Poznaj naszą listę elementów niezbędnych do prowadzenia sklepu internetowego, który sprzedaje.
Prowadzenie działań marketingowych.
Wachlarz dostępnych możliwości reklamy jest ogromny:
- social media marketing
- e-mail marketing
- reklamy na Facebooku
- content marketing
- pozycjonowanie strony w Google
- reklamy Adwords
Dotarcie do potencjalnych użytkowników jest pierwszym i najważniejszym krokiem dla każdego sklepu internetowego. Aż 35% kupujących rozpoczyna poszukiwanie nowego produktu poprzez wyszukiwarkę Google. Dlatego warto starać się zrozumieć i korzystać z wszelkich zabiegów SEO. Dzięki temu też zachęcisz ich do odwiedzin w Twoim sklepie.
Mimo dużej konkurencji możesz dotrzeć do konkretnych nisz i wielu użytkowników jednocześnie. Jednak po przeniesieniu ich na stronę musisz zadbać o przejrzystość strony, aby w wygodny i intuicyjny sposób mogli dokonać oczekiwanej przez Ciebie konwersji.
Ilość i jakość treści ma znaczenie
Pierwszy kontakt użytkownika ze stroną to najważniejszy moment dla Twojego sklepu. Strona musi być prosta, intuicyjna i zachęcająca. Ilość treści powinna nie przytłaczać użytkownika jednak powinna dać mu odpowiedzi na wszelkie pytania których szuka. Warto wyczerpać tak temat aby użytkownik nie musiał szukać dodatkowych informacji na innych stronach. Warto przy tym zadbać o ciekawy układ treści. 2 strony a4 tekstu napisanego ciurkiem raczej zniechęci czytelnika, ale gdy rozdzielimy go nagłówkami, zdjęciami, ciekawą kompozycją zyskamy znacznie więcej.
Certyfikat SSL = bezpieczeństwo
Aż 84 %! Tyle osób nie decyduje się na zakup, jeżeli strona nie posiada certyfikatu SSL. Certyfikat SSL chroni przysyłanie poufnych informacji, zapewnia poczucie bezpieczeństwa i przede wszystkim potwierdza wiarygodność strony. To zrozumiałe, dlaczego to takie ważne. Certyfikat SSL można kupić wraz z innymi usługami jak domena czy hosting. Jest to jednak niemal zawsze dodatkowo płatne.
Responsywny e-sklep czyli zakupy ze smartphona
Zdecydowanie największy możliwy błąd! W tej chwili blisko 60% wyszukiwani jest prowadzonych poprzez urządzenia mobilne. Koniecznie musisz mieć responsywną stronę! To właśnie mobilna wersja strony jest w tej chwili brana pod uwagę podczas pozycjonowania. Czyli bezpośrednio przekłada się to na jej pozycję w wynikach wyszukiwań.
Źle przedstawiasz swoje produkty lub usługi
To podstawowy, chyba najczęściej pojawiający się problem. Wszystko może wydawać się zrobione idealnie. Każdy wspomniany wyżej punkt jest dokładnie realizowany. Jednak najczęściej nie dochodzi do zakupu. Sprawdź, czy Twoje starsze produkty nie wymagają odświeżenia. Zdjęcia lepszej jakości skłaniają użytkowników do zainteresowania się produktem. Może film ukazujący możliwości i design?
Stosunkowo nowym pomysłem jest prezentacja produktów w formie video. Jednak podstawą jest dobry, wartościowy opis. Powinien zawierać wszystko, o co mógłby spytać klient będąc z Tobą twarzą w twarz. Poza ceną, funkcjami i zaletami, warto dodać jakąś historię lub pomysł powstawania, inspiracje czy opinie użytkowników. To Twój sklep, więc pokaż ile serca wkładasz w każdą usługę lub produkt i jak istotne dla Ciebie jest to, co robisz.