Czy Twoja strona jest coraz rzadziej odwiedzana przez Internautów? To sygnał dla Ciebie, że może trzeba w niej coś zmienić. Podpowiadamy więc jaka powinna być dobra strona internetowa. 

Wbrew pozorom projektowanie stron internetowych to bardzo pracochłonny proces i nie taki łatwy jak się niektórym wydaje. Ważne jest więc aby powierzyć to odpowiedniej osobie, która zna się w tej kwestii. Osoby, która wie jakie panują trendy i moda, czego należy unikać aby strona była funkcjonalna nie tylko dla użytkownika ale też łatwa w obsłudze dla administratora. Pierwszą rzeczą zanim przystąpimy do projektowania jest wybranie dobrej i chwytliwej nazwy domeny. Należy więc upewnić się, czy ta, którą chcemy założyć jest wolna, czy jest kojarzona z firmą, jej produktami czy usługami. Dodatkowo warto sprawdzić czy wybrana nazwa jest dostępna także w portalach społecznościowych. Po wykupieniu domeny, przychodzi czas na budowę strony i kolejne decyzje. Poniżej wymieniamy kilka naszym zdaniem najważniejszych cech jakimi powinna wyróżniać się prawidłowo zaprojektowana strona internetowa aby mogła być ona dobrze widoczna w sieci, przyciągać uwagę potencjalnego klienta oraz pozostawić po sobie pozytywne wrażenia.

5 najważniejszych rzeczy, które sprawią, że Twoja strona www zrobi na kliencie nieziemskie wrażenie

1. Mniej znaczy więcej

Te czasy, kiedy królem sieci był kicz, a królową przesada, dawno są już za nami i miejmy nadzieję, że nigdy nie wrócą. Internauci mają już dosyć szablonowych stron internetowych z oklepaną szatą graficzną, opływających w krzykliwe elementy, które – nie daj Boże – migają, podskakują czy kręcą się jak szalone. Brak nawigacji i chaos dodatkowo sprawiają, że z takiej witryny po prostu nie sposób nie wyjść. No chyba, że marzymy o dostaniu oczopląsu.

  • Kolory. Pamiętaj, by stosować je we właściwy sposób. Unikaj zbyt dużej palety barw, ponieważ to, co będziesz chciał dzięki kolorom podkreślić, zginie w tłumie, a użytkownik sam nie będzie wiedział, na co powinien patrzeć. Najlepiej wybierz od dwóch do czterech kolorów, które zostaną użyte w witrynie. Bardzo ważne jest to, by jej szata graficzna i kolorystyka były spójne z resztą materiałów promocyjnych, jakie posiadasz i używasz.
  • Animacje, gadżety i media. W tym przypadku umiar jest naprawdę najlepszym doradcą. Unikaj tego, co niepotrzebne. Staraj się ograniczyć animacje, media i innego rodzaju wirtualne gadżety do minimum, a najlepiej trzymaj się od nich z daleka.
  • Układ strony. Dąż do tego, by Twoja strona internetowa posiadała czystą i zwięzłą strukturę, w której bez problemu odnajdzie się każdy, kto na nią trafi. Zamiast przypadkowo rozrzucać po stronie zakładki i odnośniki, posegreguj treści i ustal dla nich wspólny mianownik, który pozwoli podzielić Ci je na grupy. Nie bój się pustej przestrzeni i unikaj bałaganu.
  • Typografia. Upewnij się, że font (czcionka), z którego korzystasz, jest legalny i nie musisz na przykład, wykupić sobie na niego licencji. Używaj takiego kroju pisma, takiej wielkości i kolorów liter i znaków, które będą czytelne. Pamiętaj o tym, że wiele fontów nie posiada polskich znaków diakrytycznych (tzn. ą, ę, ó, ś, ń, ź, ż, idt.). Zamiast doklejać kreskę, ogonek czy kropkę, wybierz inny krój. Jest ich naprawdę wiele, więc nie powinno być problemu ze znalezieniem godnego zamiennika. Żeby jeszcze bardziej ułatwić internautom przeglądanie Twojej witryny, używaj wypunktowania, nagłówków oraz krótkich akapitów.

2. Treść na stronie – przejrzysta i zwięzła

Nawet jeśli w świecie ludzi jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów, w świecie wyszukiwarek jest dokładnie odwrotnie. Dlatego jeśli chcemy, aby nasza strona zajmowała w wyszukiwarkach wysokie pozycje, należy przygotować ponadprzeciętną, unikatową, dostosowaną do charakteru marki treść. Wspomóc ją należy odpowiednią grafiką, która zatrzyma użytkownika na stronie dłużej.

Dobra treść jest krótka i adekwatna. Napisana jest z myślą o rzeczywistym targecie strony i językiem do niego dostosowanym. Posiada optymalizację pod słowa kluczowe, lecz przeprowadzoną profesjonalnie, bez upychania.

Dłuższa treść może występować na blogu. Google premiują treść, którą oceniają jako rzetelną i głęboką analizę danego tematu. Dlatego tutaj wielkich ograniczeń wprowadzać nie trzeba, należy skupić się na przedstawieniu tematu artykułu blogowego w sposób rzetelny.

3. Szybkość – nikt nie lubi czekać

Szybkość działania stała się na tyle istotna, że Google uznały ją za jeden z czynników rankingowych. Oznacza to, że jeśli strona długo się wczytuje, Google obniżą jej pozycję w rankingu wyszukiwarki. Nic dziwnego, użytkownicy nie lubią czekać. Wszystkie elementy, które opóźniają jej wczytywanie, powinny być zoptymalizowane lub usunięte (np. elementy flashowe).

Czas ładowania strony nie powinien przekraczać 3 sekund. Jak szybka jest Twoja strona, sprawdzisz używając np. narzędzia od Googli.

4. Strona musi być responsywna (mobilna)

W dobie smartfonów i tabletów posiadanie przestarzałej strony to przysłowiowy „strzał w stopę”. Wiele serwisów notuje już w tej chwili ok. 40-50% odwiedzin z urządzeń mobilnych, co jest gigantycznym wskaźnikiem na miarę elektronicznej rewolucji. Istota strony responsywnej polega na tym, że witryna sama przystosowuje się do rozdzielczości, na jakiej jest wyświetlana. Strona zatem podzielona jest na specyficzne boxy i obszary, które w przypadku mniejszych rozdzielczości wyświetlane są po kolei np. na tablecie. Znacząco ułatwia to korzystanie z serwisu każdemu odwiedzającemu i zmniejsza do minimum ryzyko zagubienia, a co za tym idzie – zamknięcia strony przez odwiedzającego. Dostosowaniu ulegają nie tylko obrazy czy banery, ale również: menu, widgety, boxy, czcionki, nagłówki itd. W praktyce oznacza to „nową” wersję naszej strony, która w wielu szczegółach różni się od postaci w wysokiej rozdzielczości.

5. B jak bezpieczeństwo

Właściciel strony internetowej powinien zapewnić bezpieczeństwo zarówno swojej witrynie, jak i jej odwiedzającym. Warto dokładnie przyjrzeć się temu tematowi nie tylko dlatego, żeby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, ale także dlatego, że sam wielki Google zwraca uwagę na obecność zabezpieczeń i spełnienie rozlicznych wymogów prawnych. Temat jest oczywiście bardzo szeroki, ale skupmy się na tym, co najistotniejsze:

  • Stabilny hosting
  • Certyfikat SSL
  • Regulamin, polityka prywatności, cookies

Skontaktuj się z nami już teraz

Po przeczytaniu powyższych informacji, wiedzą Państwo jak pracujemy nad budową stron internetowych. Zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 602174927 lub skorzystania z formularza kontaktowego w zakładce KONTAKT. Osoby z Wrocławia lub z okolic zapraszamy na spotkanie aby móc uzgodnić szczegóły współpracy.

Jarosław Apanasewicz

O autorze:
Jarosław Apanasewicz jest założycielem Design Solutions. W ciągu ostatnich 12 lat pomógł tysiącom firm rozwijać się online dzięki tworzeniu ich stron internetowych, czy SEO. Jest ekspertem w budowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi na CMS WordPress. Zajmuje się grafiką komputerową, UX/UI oraz SEO. Interesuje się dobrym designem, nowościami w dziedzinie technologii.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. gen. Antoniego Madalińskiego 101/16, 50-443 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.


      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: