Kiedy użytkownikowi uda się wreszcie dotrzeć do Twojej witryny www, niejednokrotnie okazuje się, że szybko Twoją stronę opuszcza. Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, żeby zatrzymać Twoich potencjalnych klientów na dłużej? Na zaangażowanie internauty i na jego chęć przeglądania treści, które zamieściłeś na stronie www, mają wpływ różne czynniki. My skupiliśmy się na tych kluczowych elementach, które wpływają na powodzenie, bądź też nie, procesu konwersji.
Strona internetowa ładuje się zbyt wolno
W internecie nie ma czasu na czekanie. Jeżeli Twoja strona www ładuje się zbyt długo możesz być pewien, że użytkownik prędzej czy później, z naciskiem na prędzej, zamknie Twoją witrynę. Odbiorca znudzony oczekiwaniem na załadowanie się strony po prostu przejdzie do konkurencji. Dostanie on takie same informacje, jakie otrzymałby na Twojej stronie, lecz znacznie szybciej, bez irytującego czekania. Dlatego im szybciej, tym lepiej. Co zrobić, żeby przyspieszyć czas ładowania się strony?
- zrób porządek – usuń przestarzałe lub powielone treści i odzyskaj miejsce na serwerze;
- skompresuj grafiki – zmniejsz pliki graficzne, zanim załadujesz je na stronę www. Kompresja zmniejszy rozmiar pliku, ale nie wpłynie na jego jakość, zatem śmiało, nie bój się kompresji grafik.
- zrezygnuj ze skomplikowanych animacji – wszelkiego rodzaju ruchome atraktory spowolnią Twoją stronę i wywołają efekt przeciwny do zamierzonego; odbiorca ich w ogóle nie zobaczy, ponieważ zanim zdąża się pojawić, zamknie on Twoją stronę www.
- hosting, hostingowi nierówny – niektóre z dostępnych na rynku serwisów hostingowych dają możliwość szybszego przetwarzania informacji, dlatego warto postawić na solidnego dostawcę hostingowego.
- Użyj narzędzia Google Insights do zbadania prędkości strony i otrzymaj raport co wymaga poprawy
Nie mogę odnaleźć się na stronie – nieintuicyjna nawigacja
Zadbaj o wygodę potencjalnego klienta i zapewnij mu swobodę w poruszaniu się po Twojej witrynie www. Panujący na stronie chaos informacyjny skutecznie zniechęci odbiorcę do dalszego poruszania się po treściach, kierując go w stronę magicznego krzyżyka w prawym górnym rogu ekranu. Intuicyjny pasek menu, przejrzysty układ treści, łatwa dostępność i wygoda poruszania się po informacjach zawartych na stronie (oferta, dane do kontaktu)… To wszystko sprawia, że użytkownik chętnie będzie przeglądać content Twojej witryny, i co więcej, chętnie na nią powróci.
Przestarzały lub nieatrakcyjny design
Przestarzały layout strony nie działa zachęcająco, a wręcz przeciwnie – może skutecznie odstraszyć Twojego potencjalnego klienta. To, jak wygląda strona www wpływa na sposób postrzegania przez odbiorcę Twojej marki jako całości. Jeżeli strona prezentuje się nieciekawie – zarówno pod kątem merytorycznym, jak i wizualnym – podobne wyobrażenie o Twojej marce będzie mieć internauta, który odwiedził witrynę www Twojej firmy. Jeżeli zadbasz o odpowiedni design witryny, który będzie wpisywać się w aktualne trendy projektowania stron, skutecznie zwiększysz zaangażowanie odbiorcy, jednocześnie kreując pozytywny wizerunek Twojej marki.
Brak optymalizacji treści
Zbyt obszerne treści mogą odstraszyć odbiorcę, który przerażony natłokiem atakujących go wersów, ucieknie do konkurencji. Jeżeli chcesz podzielić się swoją wiedzą z odbiorcami, zrób to w atrakcyjny i nieprzytłaczający sposób. Jak? Przede wszystkim zadbaj o odpowiedni podział tekstu, czyli o architekturę treści. I tutaj z pomocą nadchodzą śródtytuły (h2, h3, h4 itp.), które pomogą Ci uporządkować tekst, z zachowaniem standardów SEO. Warto również zadbać o odpowiedni format tekstu, z umiarem stosując pogrubienia czy kursywy. Dynamizuj treści i sięgaj po grafiki, memy, statystyki, czy infografiki, które efektywnie zaangażują odbiorcę, wprawiając w ruch jego wyobraźnię.
Jeśli zależy Ci na nowoczesnej i skutecznej stronie internetowej, która zapewni Ci wysoki wskaźnik konwersji i potrzebujesz wsparcia w tym zakresie – zgłoś się do nas.