Coraz częściej firmy dostrzegają zalety promocji swojego biznesu w Internecie. Inwestują one w marketing internetowy niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, zasięgu oferty czy charakteru branży. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiednio dobrana strategia. SEO, PPC, SEM – które rozwiązanie zapewni zwiększenie konwersji i zaowocuje wysokim wpływem na konto firmowe? Niestety, na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi.

SEO, SEM, PPC- czym się różnią?

Działania marketingowe opierać się mogą na promocji konkretnego produktu czy usługi, a także całej oferty danego przedsiębiorstwa, wykorzystując jeden, dwa lub wiele kanałów. W zależności od wybranej strategii marketingowej, wyróżnić można 3 popularne rozwiązania – SEO, PPC oraz SEM.

SEO

SEO (ang. search engine optimization) to optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek, czyli pozycjonowanie. To rozwiązanie stawia na długofalowe działania marketingowe – efekt nie jest widoczny od razu, ale utrzymuje się dłużej niż działania nakierowane na natychmiastowe zwiększenie widoczności, takie jak PPC. Pozycjonowanie opiera się na optymalizacji domeny pod konkretne słowa kluczowe, które wpisują się w ofertę danej firmy.

PPC

PPC, ang. pay per click to forma reklamy płatnej za kliknięcie. Jedną z form jest Google Ads, czyli reklamy wyświetlane na stronie wyników wyszukiwania. Ich przewagą nad organicznymi wyszukiwaniami jest fakt, że zawsze są wyróżnione, a więc i bardziej widoczne dla użytkownika, minusem to, że po zakończeniu kampanii znikają.

SEM

SEM, z ang. search engine marketing to w wolnym tłumaczeniu marketing internetowy w wyszukiwarkach. To wielokanałowa strategia, która obejmuje działania marketingowe zarówno na płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania, czyli SEO i Google Ads.