Prowadzenie sklepu internetowego pozwala na oferowanie swoich produktów klientom nie tylko lokalnym, ale również tym, którzy gdyby nie Internet nigdy by o nim nie usłyszeli. Jednak zanim będziemy w stanie zyskać dużą liczbę stałych klientów, najważniejsze jest znalezienie sposobu na zachęcenie tego pierwszego klienta do skorzystania z naszej oferty. Jak jednak sprawić, że nasz sklep stanie się atrakcyjny dla osób, które jeszcze nas nie znają?

Stwórz ofertę korzystną dla klienta

Obecnie w sieci możemy sprzedawać produkty należące do praktycznie każdej kategorii, od małych gadżetów, przez ubrania i elektronikę, aż po meble. Oczywiście, niektóre produkty kupujemy częściej niż inne, ubrania wymieniamy z większą regularnością niż meble, jednak sam rodzaj sprzedawanych rzeczy nie jest sam w sobie głównym czynnikiem wpływającym na popularność sklepu. Najistotniejsze są warunki, na jakich te rzeczy oferujemy. Niska cena, która pozwala na oszczędności, jest bez wątpienia atrakcyjna, jednak nie warto jej obniżać kosztem jakości. Tylko produkt, który jest korzystny pod względem ceny i trwałości, sprawi, że klienci odczują satysfakcję z zakupów. Kiedy dopiero zaczynamy naszą przygodę ze sprzedażą internetową, warto przejrzeć oferty konkurentów, by dowiedzieć się, czego dokładnie mogą oczekiwać od nas klienci. Jak wyglądają takie sklepy, jakie warunki dostawy oferują, ale także możliwe do otrzymania promocje – klienci lubią oszczędności, dlatego różnego rodzaju zniżki i kupony rabatowe, jak te na https://mamyje.pl/kody-rabatowe/black-red-white, mogą zachęcić ich do naszej oferty.

Poproś znajomych o polecanie Twojego sklepu

Początki bywają trudne i dotarcie do potencjalnych klientów jest skomplikowanym zadaniem, nie warto więc ignorować najprostszego, i dostępnego dla każdego z nas, sposobu na promowanie swojego biznesu – polecania go przez rodzinę i znajomych. Nawet jeśli każda ze znanych nam osób wspomni o naszym sklepie tylko kilku swoim znajomym – ta grupa składa się już na sporą liczbę osób, z których przynajmniej kilka może być zainteresowanych naszymi produktami. Jeśli będą oni zadowoleni z zakupów, mogą z kolei polecić nas kolejnym znajomym i tym sposobem, niskim kosztem jesteśmy w stanie zacząć budować swoją rozpoznawalność. Obecnie większość osób przynajmniej w jakimś stopniu korzysta z mediów społecznościowych, warto więc pojawić się również tam i poprosić znajomych o udostępnianie profilu naszego sklepu – jest to prosty sposób na dotarcie bezpośrednio do swoich przyszłych klientów.

Korzystaj z dostępnych możliwości

Jeśli mowa już o obecności w mediach społecznościowych – warto zwrócić uwagę na to, jak wiele do zaoferowania ma nam to rozwiązanie. Na takim profilu możemy przedstawiać swoją ofertę, ale także dzielić się informacjami istotnymi w naszej branży, dzięki czemu budujemy swój wizerunek, jako specjalisty w danej dziedzinie. Kiedy nasze posty regularnie pojawiają się na tablicach obserwujących nas osób, utrwalają w ich umysłach naszą markę i zwiększają szansę na ich skorzystanie z naszej oferty. Jednak nie jest to tylko szansa na dzielenie się informacjami – to także sposób na otrzymywanie wiadomości i komentarzy od klientów. Mogą one pomóc nam w rozwoju, ponieważ o tym, czego oczekują odbiorcy, możemy dowiedzieć się bezpośrednio od nich. Warto również zadbać o pojawianie się na forach i stronach branżowych, reklama w takim miejscu trafi bezpośrednio do osób, które mogą być zainteresowane naszymi produktami, zwiększając więc szanse na przyniesienie zysków.

Na samym początku, kiedy klienci nie wiedzą jeszcze, czy mogą nam zaufać w kwestii jakości produktów i wiarygodności oferty, zachęcenie ich do skorzystania z usług sklepu może być trudne. Warto więc korzystać z wsparcia znajomych, a także bardzo dbać o jakość obsługi klienta – zawsze jest to ważna kwestia, ale błędów powinniśmy wystrzegać się szczególnie w tych pierwszych miesiącach, kiedy dopiero budujemy swoją pozycję na rynku. Dzięki temu znajdziemy nie tylko pierwszego klienta, ale również wielu kolejnych.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. Jesionowa 58/7, 50-504 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

  • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


    Dołącz CV: