Co to jest Landing Page? Termin ten często można znaleźć w kontekście reklamy internetowej, zwłaszcza reklamy płatnej, takiej jak Google ADS. Landing Page to nic innego jak specjalnie stworzona strona, do której przekierowuje link w reklamie.
Jaki jest cel Landing Page?
Oczywiście uzyskanie od internauty określonej akcji, czyli zebranie tzw. leadu. Jeśli mamy do czynienia z reklamą zachęcającą do zakupu produktu lub usługi, kliknięcie w nią spowoduje przekierowanie na docelową stronę Landing Page (LP), na której można dokonać zakupu lub zarejestrować się w sklepie. Zasadą landing pages jest to, że powinny zachęcać użytkownika do interakcji – kliknięcia przycisku, wypełnienia formularza, obejrzenia reklamy lub innej akcji, która doprowadzi do konwersji.
Jak wyglądają Landing Page?
To jest bardzo dobre pytanie. W Internecie są tysiące stron docelowych. Łączy je jedno. Są to strony jednostronicowe, bez dodatkowych podstron i zakładek, na których prezentowana jest tylko jedna rzecz – produkt lub usługa. Z założenia Landing Page to proste strony, które skupiają się na jednej konkretnej rzeczy, aby nie rozpraszać użytkownika.
Co wziąć pod uwagę przy tworzeniu Landing Page?
Jest kilka ważnych wskazówek, których powinieneś przestrzegać, aby uzyskać jak najwięcej leadów ze swojej witryny LP.
- Jasny i prosty przekaz – opisując produkt lub usługę, pisz prosto i zrozumiale, bez niepotrzebnego generowania pustych słów. Krótko i na temat.
- Zaufanie użytkowników – coraz więcej internautów jest wyczulonych na wszelkie próby wyłudzeń i oszustw w Internecie. Dlatego każdy stworzony landing page powinien być dopracowany w najdrobniejszych szczegółach. Bez literówek, poprawna forma gramatyczna i stylistyczna, zgodność ze standardami i technologią.
- Responsywność – nie można zapomnieć, że landing page powinien być również stroną responsywną. Pamiętaj, że Twoja reklama może być wyświetlana nie tylko użytkownikom komputerów, ale także użytkownikom smartfonów i tabletów.
- CTA lub click to action – wezwanie do działania to najważniejszy element na każdym landingu. To jest element, który powinien kliknąć przeglądający stronę. Przyciskiem wyślij formularz kontaktowy lub zarejestruj się. Wezwanie do działania, czyli CTA, ma być jasnym komunikatem, który zachęci internautę do podjęcia określonej akcji.
Do czego używać landing pages?
Każda firma może bez problemu znaleźć dziesiątki aplikacji na landing pages. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.
Sprzedaż promowanych produktów lub usług – nowość w ofercie sklepu może być reklamowana w sieci za pomocą Google Ads. Po ich kliknięciu użytkownik powinien zostać gdzieś przekierowany. Tym miejscem docelowym jest strona docelowa. Może być wykonana w tym celu lub może być wybraną stroną produktu w sklepie internetowym.
Zapisanie się do newslettera – ważnym osiągnięciem w strategii reklamowej jest pozyskanie klienta, który będzie chciał zapisać się do newslettera. Aby zachęcić kogoś do zapisania się do newslettera przygotuj landing page z formularzem rejestracyjnym i zaproszeniem do jego wypełnienia. Może to być np. darmowy e-book wysłany mailem lub kod rabatowy na pierwsze zakupy.
Informacje dodatkowe – landing page może służyć również do przekazania klientowi szczegółowych informacji o produkcie, usłudze lub wydarzeniu. W tym celu powinien również wypełnić formularz kontaktowy swoim adresem e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość.
Landing Page i jej tworzenie
Czy trudno jest stworzyć stronę internetową LP? To zależy. Mając pewne doświadczenie w budowaniu stron internetowych, nie jest to trudne technicznie. Wyzwaniem jest stworzenie strony docelowej w taki sposób, aby przyciągała uwagę i zachęcała użytkownika do konwersji. To z kolei wymaga dobrego zrozumienia zachowań w Internecie. Rozmieszczenie elementów na stronie, które zachęcą, a nie odstraszą, do przemyślanego doboru kolorów, a w końcu do poprawnie zredagowanej treści, która wyzwoli potrzebę interakcji.