Spis treści:

  1. Czym jest dla Ciebie strona internetowa?
  2. Spójność, która buduje wiarygodność Twojej witryny
  3. Semantyczna poprawność strony
  4. Bezpieczeństwo i technologia
  5. Szybkość strony internetowej
  6. Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

Zamierzasz zlecić tworzenie strony internetowej, ale tak naprawdę niewiele o niej wiesz? Nie wiesz jak powinna wyglądać i działać dobrze przygotowana strona internetowa i na co zwrócić uwagę? Postaramy się udzielić Ci cennych wskazówek.

Czym jest dla Ciebie strona internetowa?

Zanim poznasz wszystkie cechy dobrej strony internetowej, musisz odpowiedzieć na ważne pytanie – czym ona będzie dla Twojej firmy? Prawidłowa odpowiedź to: wizytówka. Być może jeszcze o tym nie wiesz, ale witryna zidentyfikuje Twoją firmę w sieci. Od niej będzie zależeć, czy zdołasz przyciągnąć klientów, czy raczej nie zrobisz na nich pozytywnego wrażenia i będziesz musiał liczyć się ze stratami. Stara prawda jest taka, że ​​lepiej nie mieć strony internetowej, niż mieć kiepską. Negatywne wrażenie trudno wymazać, a niezadowolonego klienta trudno odzyskać. Dlatego poniżej przedstawiamy najważniejsze cechy dobrej strony internetowej.

Cechy dobrej strony internetowej w 2022

Spójność, która buduje wiarygodność Twojej witryny

Czy zdajesz sobie sprawę, że internauci są bardzo uważnymi obserwatorami? Są inteligentni i podejrzliwi. Z roku na rok rośnie świadomość osób korzystających z Internetu. Są świadomi powszechnych niebezpieczeństw i zagrożeń, które mogą na nich czekać na różnych stronach. Dlatego tak dokładnie je oglądają i analizują. Cokolwiek im się nie podoba, jest weryfikowane krytycznym okiem. Jeśli liczba podejrzanych lub denerwujących rzeczy przekroczy niewidzialny limit, użytkownik natychmiast opuści witrynę i jest niewielka szansa, że ​​kiedykolwiek będzie chciał do niej wrócić. Co możesz z tym zrobić? Przede wszystkim unikaj takich sytuacji.

Musisz upewnić się, że Twoi użytkownicy i klienci czują się bezpiecznie w witrynie, którą zamierzasz dla nich stworzyć. Powinien być spójny i spójny z wizerunkiem, który kreujesz w sieci i w prawdziwym życiu. Na przykład, jeśli wszystkie materiały reklamowe i informacyjne Twojej firmy są drukowane w kolorze czerwonym i szarym, układ strony również powinien być w tych kolorach. Tylko w ten sposób będziesz w stanie budować wiarygodność i pozyskiwać klientów, którzy Ci ufają i są chętni do składania zamówień.

Semantyczna poprawność strony

Cechy dobrej witryny internetowej są naprawdę oparte na podstawowych założeniach. W życiu codziennym lubimy rozmawiać z inteligentnymi ludźmi, którzy potrafią wyrazić siebie. Czy jest inaczej, gdy korzystamy z Internetu, a zwłaszcza gdy odwiedzamy czyjąś witrynę?

Napotkane na nich błędy i literówki mogą nie tylko nas zniechęcić, ale także stworzyć negatywny wizerunek Twojej firmy. Potencjalny klient może tak myśleć – firma nie zna podstawowych zasad ortografii i gramatyki. Żałuje też pieniędzy na firmę, która zrobi to za nich właściwie. Jaka jest więc moja gwarancja, że ​​moje zamówienie zostanie zrealizowane zgodnie z oczekiwaniami? Nie warto ryzykować, kiedy konkurencja jest tak duża i na pewno znajdę kogoś lepszego od nich. Jak widać, warto zainwestować w profesjonalny rozwój strony internetowej lub zlecić korektę.

Literówki w tekstach to kolejna zmora wielu stron internetowych. Teksty, pisane szybko i na kolanach, kryją ogromną liczbę literówek. Odnalezienie ich samodzielnie może być trudne, dlatego najlepiej jest przekazać napisane teksty obcej osobie do sprawdzenia.

Cechy dobrej strony internetowej w 2022

Bezpieczeństwo i technologia

Zleciłeś stworzenie strony internetowej kuzynowi szwagra twojej siostrzenicy, który uczy informatyki w szkole? Więc nie zdziw się, że wygląd tego, co otrzymałeś, daleki jest od współczesnych standardów. Trendy w sieci zmieniają się z roku na rok, podobnie jak moda odzieżowa. Internet i strony internetowe 20 i 10 lat temu wyglądały zupełnie inaczej niż dzisiaj. Niestety wiele osób tego nie zauważyło i nadal używa edytorów internetowych, które pamiętają czasy Windows 98 lub XP.

Odwiedzający nie będą nawet analizować tego, co opublikowałeś na stronie, jeśli zauważą, że wygląda ona w stylu retro. Zamiast tego pomyślą, że weszli do kapsuły czasu, cofnęli się o 20 lat i odkryli początki sieci. Jak taka strona ma skutecznie Cię reklamować? To jest niemożliwe! Cechy dobrej strony internetowej to przede wszystkim nowoczesny wygląd, który buduje wiarygodność i udowadnia, że ​​firma jest nowoczesna, faktycznie działa na rynku i dba o swój wizerunek. Jak zrobić takie wrażenie?

Najlepszym sposobem jest zamówienie serwisu u profesjonalistów, którzy śledzą zmieniające się trendy i potrafią im sprostać. Potwierdzone cechy dobrej strony internetowej to także bezpieczeństwo transmisji danych. Ma to ogromne znaczenie w przypadku stron sklepów internetowych, którym przekazujemy na swój temat wrażliwe dane. Szyfrowanie SSL to niezbędne minimum pozwalające klientom czuć się bezpiecznie – pod warunkiem, że znajdują się na oryginalnej, a nie przygotowanej stronie sklepu, która może również posiadać certyfikat SSL i zaczynać się od https z ikoną kłódki.

Szybkość strony internetowej

Kolejną cechą dobrej witryny internetowej jest szybkość. Większość z nas żyje w pośpiechu i liczy każdą sekundę. Nie mamy czasu czekać na załadowanie strony internetowej ani na długie wyszukiwanie informacji na jej temat.

Chcemy otrzymywać wszystko natychmiast i w czytelnej formie, która nie zmusza nas do myślenia i analizowania tego, co autor miał na myśli. Jeśli ktoś nie spełnia naszych oczekiwań, bez żalu żegnamy się z nim. Smutne i brutalne, ale prawdziwe. Musisz o tym pamiętać, zamawiając stronę internetową. Powinna szybko się ładować, a układ, menu i struktura strony powinny być zaprojektowane w taki sposób, aby każdy mógł szybko i bez marnowania czasu znaleźć to, co go interesuje. Jak możesz to zdobyć? Przede wszystkim starannie przeprowadzona optymalizacja mediów publikowanych w serwisie, a także przemyślany wybór hostingu, który zapewni serwisowi niemal 100% dostępność i szybkość ładowania danych.

Jak sprawdzić szybkość ładowania strony?

Obecnie analitycy i programiści projektujący strony internetowe mają do dyspozycji szereg dostępnych narzędzi, które pozwalają im sprawdzić, jak szybko ładuje się dana witryna. Jednym z najpopularniejszych z nich jest PageSpeed ​​Insights. Jest to całkowicie darmowe narzędzie od Google, które pozwoli Ci np. sprawdzić, ile sekund otwiera się Twoja witryna.

To narzędzie jest również bardzo dobrym źródłem wiedzy o tym, co należy poprawić we własnej witrynie internetowej. Szacuje się, że wynik prędkości ładowania w okolicach 90+/100 to wynik bardzo dobry. Opcjonalnym, ale równie dobrym narzędziem jest popularny GTmetrix. Bardzo często pokazuje dokładniejsze dane niż odpowiednik omawianego wcześniej PageSpeed.

Jeśli potrzebujesz pomocy w optymalizacji swojej witryny, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci znaleźć i rozwiązać problemy każdej witryny.

FAQ’s

  1. Spójność z identyfikacją wizualną firmy
  2. Poprawność treści
  3. Nowoczesna grafika
  4. Bezpieczeństwo i technologia
  5. Szybkość

Na przykład, jeśli wszystkie materiały reklamowe i informacyjne Twojej firmy są drukowane w kolorze czerwonym i szarym, układ strony również powinien być w tych kolorach.

Każdy projekt jest wyceniany indywidualnie. Widełki są tu dość szerokie. Zapraszamy do darmowej wyceny.

Jarosław Apanasewicz

O autorze:
Jarosław Apanasewicz jest założycielem Design Solutions. W ciągu ostatnich 12 lat pomógł tysiącom firm rozwijać się online dzięki tworzeniu ich stron internetowych, czy SEO. Jest ekspertem w budowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi na CMS WordPress. Zajmuje się grafiką komputerową, UX/UI oraz SEO. Interesuje się dobrym designem, nowościami w dziedzinie technologii.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. gen. Antoniego Madalińskiego 101/16, 50-443 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.


      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: