5 powodów dlaczego Social Media rujnują marketing

Social Media to jedna z najgorszych rzeczy dla marketingu, jaka kiedykolwiek powstała. Wzrost Facebooka i Twittera, jako marketingowych napędzaczy zrodził pokolenie młodych profesjonalistów, którzy rozmawiają, zamiast słuchać. Myślą, że angażując się w “rozmowy” jest ważniejsze niż określenie grupy docelowej, zrozumienie tego, co ich motywuje i rozwija potężny kanał wiadomości w celu rozwiązania tych motywacji.Oto rzeczywistość: Social media rozleniwiły marketingowców, ponieważ tak wiele ludzi uważa, że jest to magiczny pocisk który napędza sprzedaż. Lecz nie jest. Nie był. I nigdy nie będzie. To tylko jedna z wielu dostępnych platform przesyłania wiadomości marketingowej i powinna być używana jako taka platforma. Nie wyklucza to, że jest obecna, ale występuje także w wielu innych platformach. Oto 5 powodów dlaczego Social Media rujnują marketing.

1. Social Media budują złe nawyki u marketingowców

W mediach społecznościowych, ilość zwolenników często liczy się bardziej niż ich jakość. Marketingowcy mniej koncentrują się na tworzeniu emocjonalnego języka a więcej na komentarzach i interakcji.

Jak na ironię, Social Media faktycznie zmniejszają komunikację firmy, ponieważ firmy uważają, że Facebook lub Twitter przełożą się na osobisty kontakt. Telefonicznie można zapytać klienta, co myśli na temat produktu lub firmy. Słychać jego emocje, przez co sam decydujesz czy sięgnąć głębiej, lub przejść do innego tematu. Seria 15-minutowych rozmów telefonicznych z klientami, – to droga aby naprawdę zrozumieć, co myślą, mówią i czują – która po prostu nie może być wsparta aktywnością mediów społecznościowych.

Jest to częściowo spowodowane niemożliwością zmierzenia efektów Social Mediów. To dlatego jeden analityk Forrester powiedział, że “Facebook był coraz gorszy, a nie lepszy, aby marketingowcy odnieśli sukces.”

I tu jest inny problem. Połowa Amerykanów uważa, że mada na Facebook mija. 34% użytkowników Facebooka spędzają mniej czasu w serwisie, niż rok temu. Osiemdziesiąt procent powiedziało, że nigdy nie kupiło produktu lub usługi w związku z reklamą lub komentarzem na Facebooku. I tylko 12% będzie czuć się bezpiecznie dokonując zakupu za pośrednictwem witryny. Czy to aby na pewno jest odpowiednie miejsce, gdzie chcesz inwestować dużą część budżetu przeznaczonego na marketing?

2. Portale społecznościowe walczą

W ciągu ostatnich kilku miesięcy, Facebook stracił kapitalizację rynkową o wartości znacznie więcej niż wartość bieżąca takich firm jak Yahoo, AOL, Zynga, Yelp, Pandora, OpenTable, Groupon i LinkedIn, łączonie. Czy naprawdę chcesz zainwestować budżet marketingowy w coś, co może być tak ulotne?

Nie ma gwarancji, że Facebook i Twitter, jeśli będą wciąż istnieć przez kolejne dziesięć lat, pozostaną w ich obecnej formie. Nie myśl, że to możliwe? Spójrz na MySpace lub N-K.pl. Oba serwisy były szalenie popularne nie tak dawno temu. Podmioty internetowe przychodzą i odchodzą, a jeśli chcesz, aby Twoja firma trwała dłużej, to lepiej aby główny nacisk na marketing nie opierał się na mediach społecznościowych.

3. Social Media jest bezużyteczne dla Firm typu B2B

Czy znasz pracowników szczebla kierowniczego w każdej firmie, od której zależą zakupy, które podejmują decyzje w oparciu o Social Media?

Sprzedaż firm wymaga relacji z wysokiego szczebla kadrą kierowniczą, która wybiera dostawcę w oparciu o referencje i reputację. Nie podejmie decyzji w oparciu o to, co mówisz na Facebook lub Twitterze. Wielu z nich nawet nie jest aktywnymi uczestnikami tych portali.

4. Social Media prowadzi do zaniedbania wiadomości

Firmy nie są już doskonałe w tym co mówią. Najlepszym sposobem, aby rozwinąć potężny język jest zrozumienie emocji. (Logika sprawia, że klienci myślą, ale to emocje kupują.) Social media, które są odpowiedzialne za świecenie światłem na skłonności klientów, faktycznie tworzą niedostatek. Ludzie czują, że muszą stale komunikować się, gdy ich firma inwestuje w Social Media. Więc ich komunikacja jest niskiej jakości, nieefektywna i non-stop.

5. Istnieje wiele bardziej efektywnych platform

Bardziej skuteczne platformy to: komunikacja bezpośrednia do dobrze przygotowanej listy klientów, relacji opartych na public relations, strona internetowa oraz ewangelistów (lojalnych klientów.

Źródło 1

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. Jesionowa 58/7, 50-504 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

  • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




    Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


    Dołącz CV: