Spis treści:

  1. Czy jest jest WordPress?
  2. Dlaczego WordPress + WooCommerce?
  3. Przeniesienie sklepu internetowego do WordPress
  4. Import produktów do nowego sklepu
  5. Chcesz przenieść sklep internetowy do WordPress?
  6. FAQ

Prowadząc sklep internetowy ciągle szukasz nowych rozwiązań, które pomogą Ci w realizacji zamierzonych zadań. Jednak wprowadzenie nowych metod może okazać się zbyt wymagającego dla Twojej obecnej platformy eCommerce. Jak masz sobie z tym poradzić? Najskuteczniejszym sposobem jest przeniesienie Twojego sklepu internetowego na inny silnik np. WordPress + WooCommerce.

Z czym wiąże się zmiana oprogramowania sklepu internetowego? Chętnie wyjaśnimy Ci na czym polega cały proces i przedstawimy najczęstsze powody migracji na inną platformę, a także dowiesz się dlaczego warto wybrać WooCommerce. Gdy będziesz już gotowy do przeprowadzki zadbamy o to, żeby przebiegła ona bez problemu.

Czy jest jest WordPress?

WordPress jest systemem zarządzania treścią, czyli CMS, dzięki któremu jesteś w stanie edytować stronę internetową, nawet bez znajomości programowania oraz zdolności graficznych. Tego typu systemy umożliwiają niskokosztowe strony WWW, tak by była ona skuteczna i godnie reprezentowała Was w biznesie online. WordPress jest jednym z najpopularniejszych typów CMS-ów.

Nie każdy pracownik sklepu internetowego posiada odpowiednią wiedzę programistyczną, żeby mógł posługiwać się skomplikowanym silnikiem eCommerce. Dlatego tak wielu przedsiębiorców decyduje się na WooCommerce. Wszystko za sprawą intuicyjnego interfejsu, który jest przystępny dla każdego użytkownika. Pozwala on na sprawne wprowadzanie zmian zarówno w produktach, czy kategoriach, jak i w wyglądzie sklepu internetowego. Dzięki nieskomplikowanej strukturze WooCommerce, poświęcisz mniej czasu i pieniędzy na szkolenia z obsługi tej platformy.

Przeniesienie sklepu internetowego do WordPress

Dlaczego WordPress + WooCommerce?

Jest wiele argumentów, które przemawiają za wyborem tego silnika. Nie bez powodu jest on jednym z najczęściej wybieranych oprogramowań dla eCommerce. Według badań przeprowadzonych przez portal Built With, w połowie 2017 roku 41% wszystkich sklepów internetowych działy na WooCommerce. Co zatem sprawia, że jest to platforma, na którą warto przenieść swój sklep internetowy?

Przeniesienie sklepu internetowego do WordPress

Przeniesienie sklepu internetowego nie różni się tak bardzo od zwykłej przeprowadzki. W obu przypadkach to, ile elementów chcesz przenieść i jakie zmiany przy tym wprowadzisz, mają wpływ na czas i pieniądze, które poświęcisz na ten cel. Poza produktami, migracji i zmianą podlegają też inne elementu Twojego eCommerce.

Przyczyny migracji sklepu internetowego

Wpływ na to, czy zdecydujesz się na wybór innego oprogramowania dla swojego sklepu ma wiele czynników. Najczęściej są one związane z ograniczeniami silnika, z którego obecnie korzystasz, lub z chęcią zmiany wizerunku firmy. Dlatego zanim przeniesiesz swój sklep internetowy na WooCommerce, zastanów się, z jakiego powodu chcesz to zrobić.

Wygląd – nowy lub stary

Podczas migracji wygląd Twojego sklepu internetowego ulegnie największej zmianie. Jest to związane z szablonem graficznym, z którego korzystałeś do tej pory. Często okazuje się, że dotychczasowy wygląd Twojego sklepu jest niedostępny dla platformy WordPress. W zamian masz do dyspozycji szereg innych projektów dla WooCommerce. Spośród nich wybierzesz i dopasujesz ten, który najbardziej będzie pasować do profilu Twojej działalności.

Istnieje też możliwość stworzenia dedykowanego wyglądu sklepu internetowego. Jego zaprojektowanie wymaga więcej czasu i pieniędzy, niż w przypadku designu wykonanego na bazie szablonu. Masz jednak pewność, że wygląd Twojego sklepu będzie unikalny.

Migracja sklepu internetowego często jest okazją, żeby odświeżyć wizerunek swojej działalności. Sprawdź obowiązujące trendy i zadbaj o dobrą opinie klientów.

Brak odpowiednich funkcjonalności

Problem ten dotyczy głównie platform typu SaaS (ang. Software as a Service), czyli systemów abonamentowych. Co prawda, wiele z nich ma w swoich ofertach rozszerzenia pozwalające na prowadzenie działalności eCommerce, ale są to podstawowe funkcjonalności. Często brakuje rozwiązań dostarczających możliwości, których nie posiadają konkurenci. Można zgłosić zapotrzebowanie na takie rozszerzenia, jednak deweloperzy rzadko decydują się na ich stworzenie, ponieważ jest to dla nich nieopłacalne.

Zbyt wolny sklep internetowy

Kwestia płynności sklepu internetowego jest bardzo ważna dla Twoich klientów. Z badań przeprowadzonych wśród internautów wynika, że 53% z nich jest gotowa porzucić stronę, jeżeli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy. To, na jakim silniku działa Twój sklep ma wpływ na jego prędkość. Dobrze napisany sklep na WordPressie potrafi działac bardzo szybko i płynnie. Na prędkość ma wpływ także właściwy dobór hostingu. Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

Nieintuicyjny CMS

System CMS pozwala na zarządzanie wszystkimi elementami, które są zamieszczone w Twoim sklepie internetowym. Dlatego tak ważne jest, żeby był on prosty w użytkowaniu, a nauka jego obsługi nie sprawiała trudności. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy Twoi pracownicy mają do niego dostęp. Im bardziej skomplikowany jest CMS Twojego sklepu, tym więcej czasu i pieniędzy poświęcisz na szkolenia związane z jego obsługą. Dodatkowo dochodzi większe ryzyko popełnienia błędu przez mniej doświadczonych użytkowników.

WordPress zawdzięcza swoją popularność w dużej mierze właśnie łatwości w obsłudze. Jest bardzo intuicyjny i prosty nawet dla osób z podstawowymi umiejętnościami obsługi komputera. My w swojej pracy doskonale rozumiemy ten fakt i tworząc nową stronę/sklep budujemy go tak aby edycja w dalszym czasie była maksymalnie logiczna i łatwa.

Przeniesienie sklepu internetowego do WordPress

Import produktów do nowego sklepu

W zależności od tego, jak duży jest Twój asortyment, przeniesienie go na nową platformę trwa od kilku godzin do nawet kilku dni. Sprawne przesyłanie niezbędnych danych do Twojego nowego sklepu internetowego jest możliwe ale nie zawsze. Znaczenie ma to jak skonstruowany był Twój poprzedni sklep.

Bywa, że jesteśmy w stanie zaimportować produkty razem z ich cenami, atrybutami, zdjęciami, opisami i wariantami. Ponadto zostaną one przypisane do właściwych kategorii i podkategorii. Cały proces jest zautomatyzowany i nie wymaga manualnego wprowadzania poszczególnych danych, dzięki czemu jesteśmy w stanie przenieść nawet 120 tys. produktów.

Aby przeprowadzić taką migrację asortymentu, potrzebny jest dokument w formacie XML lub plik CSV, który zawiera niezbędne informacje. Niestety część platform eCommerce nie pozwala na wyeksportowanie żadnego z tych plików lub struktura danych ze starego silnika nie jest wystarczająca. Wtedy niestety pozostaje manulane przenoszenie produktów.

Chcesz przenieść sklep internetowy do WordPress?

Nie jesteś zadowolony z aktualnego sklepu. Może pora zastosować lepsze rozwiązania. Zalecamy przeniesienie sklepu internetowego do WordPress + WooCommerce. Zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 602174927 lub skorzystania z formularza kontaktowego w zakładce KONTAKT a z przyjemnością przeprowadzimy Cię przez cały proces. Zobacz w czym także możemy Ci pomóc:

Stwórzmy wspólnie coś wspaniałego!

FAQ’s

Opłata za stworzenie witryny jest jednorazowa. Co roku trzeba tylko przedłużyć hosting + SSL i domenę. Razem ok 500-1000 złotych/ rocznie w zależności od wyboru hostingu oraz dostawcy usług.

Wpływ na to, czy zdecydujesz się na wybór innego oprogramowania dla swojego sklepu ma wiele czynników. Najczęściej są one związane z ograniczeniami silnika, z którego obecnie korzystasz, lub z chęcią zmiany wizerunku firmy. Dlatego zanim przeniesiesz swój sklep internetowy na WooCommerce, zastanów się, z jakiego powodu chcesz to zrobić.

Jest wiele argumentów, które przemawiają za wyborem tego silnika. Nie bez powodu jest on jednym z najczęściej wybieranych oprogramowań dla eCommerce. Według badań przeprowadzonych przez portal Built With, w połowie 2017 roku 41% wszystkich sklepów internetowych działy na WooCommerce.

Jarosław Apanasewicz

O autorze:
Jarosław Apanasewicz jest założycielem Design Solutions. W ciągu ostatnich 12 lat pomógł tysiącom firm rozwijać się online dzięki tworzeniu ich stron internetowych, czy SEO. Jest ekspertem w budowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi na CMS WordPress. Zajmuje się grafiką komputerową, UX/UI oraz SEO. Interesuje się dobrym designem, nowościami w dziedzinie technologii.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. Jesionowa 58/7, 50-504 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: