Właśnie uruchomiłeś stronę internetową i nie masz pieniędzy, aby zatrudnić kogoś do pomocy w marketingu. Mam nadzieję, że ten mini przewodnik pomoże ci mocno stąpać po ziemi i poda podstawy tego, co musisz zrobić, aby rozpocząć marketing online. Jednak(!) muszę cię ostrzec, że istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie poradzisz sobie dobrze (za pierwszym razem), być może będziesz rozczarowany ogólnymi wynikami, ale NADAL powinieneś to robić! Czemu? Ponieważ nawet jeśli nie będziesz dobrze sobie radził, nauczysz się wielu bardzo fajnych rzeczy i znacznie lepiej będzie, gdy ponownie podejdziesz do swojego planu marketingowego. Jest też mała szansa, że sobie poradzisz!
Wykonując własną kampanię marketingową, dowiesz się również, jak czytać dane, jak analizować konkurencję, oceniać branżę, wiedzieć, jakie słowa kluczowe wpisują ludzie, aby Cię znaleźć i nie tylko. Zacznijmy więc i przejdźmy do rzeczy, w które musisz się zagłębić i dlaczego.
Zacznij od dobrych treści
Każdy może pisać, ale potrzebujesz treści, które są dobrze napisane, przekonujące i mądre oraz odpowiadają na pytania „kto, co, kiedy, gdzie, jak i dlaczego”. Dobrze napisana treść jest bardzo istotna. Po pierwsze, wyszukiwarki przeskanują go i dokładnie zrozumieją, czym zajmuje się Twoja firma. Pisząc swoje treści, myśl o Google jako o bardzo bystrym uczniu, który chce dowiedzieć się czegoś o Twojej firmie i upewnij się, że Twoje podstawy są przekazywane, aby sprytny gimnazjalista zrozumiał, o co chodzi w Twojej firmie. Po drugie, pisanie treści zmusi Cię do zbadania i sprawdzenia konkurencji, a rozglądanie się zawsze daje coś do zyskania! Wciel się w rolę potencjalnego klienta i odwiedź witrynę wyszukiwarki, a następnie wpisz frazę, którą wpisałby Twój potencjalny klient, aby Cię znaleźć. Odwiedź najlepsze witryny i zacznij czytać ich zawartość. Widzisz coś, co lubisz? Znalazłeś stronę, z którą chciałbyś pracować? Czemu? Zacznij robić listę rzeczy, które twoi konkurenci robią dobrze, aby odpowiedzieć na obawy klientów i zacznij myśleć, jak możesz to zrobić jeszcze lepiej.
WSKAZÓWKA: Jeśli potrzebujesz pomocy w badaniu słów kluczowych i wymyśleniu większej puli wyszukiwanych haseł do włączenia, wypróbuj narzędzie takie jak SpyFu. SpyFu.com zapewni Ci niesamowity wgląd w to, jakie terminy są powiązane z Twoimi głównymi słowami kluczowymi, jakie witryny mają dla nich dobrą pozycję i wiele więcej.
Zdjęcia sprzedają
Jeśli sprzedajesz coś „wizualnego”, np. produkt (t-shirty, biżuterię) lub usługę (architektura krajobrazu, aranżacja wnętrz), to solidna fotografia jest koniecznością. Nie potrafię powiedzieć, ile razy potencjalna sprzedaż jest tracona z powodu słabo oświetlonych zdjęć telefonu, które są w najlepszym razie przeciętne. Wpisz słowo kluczowe lub frazę kluczową, pod którą chcesz się znaleźć, i przejdź do sekcji Obrazy. Zacznij zauważać, co Cię interesuje, a co wygląda nieprofesjonalnie. Myślę, że rozumiesz mój punkt widzenia.
Google Moja Firma
Jeśli sprzedajesz w lokalnym regionie, musisz założyć konto Google Moja Firma. To właśnie pomaga Twojej firmie zaistnieć w Mapach Google. Po utworzeniu konta Google Moja Firma należy zwrócić uwagę na kilka bardzo ważnych rzeczy.
- Recenzje – Zacznij prosić swoich klientów o dobre recenzje. Jest to bardzo ważne, a badania pokazują, że potencjalni klienci czytają recenzje i zwracają na nie szczególną uwagę. Upewnij się, że odpowiadasz na każdą ze swoich opinii, ponieważ Google monitoruje, jak dobrze korespondujesz z klientami i preferuje firmy, które kontaktują się z ich klientami. Co ważne, poproś swoich klientów aby w opiniach używali słów kluczowych po których chcesz być odnajdywany. Słowa kluczowe w opiniach są bardzo istotne i pomagają w pozycjonowaniu Twojej strony!
- Posty – pisz dobre posty, które są wciągające, oferują coś edukacyjnego i/lub informacyjnego albo oferują coś specjalnego. Posty powinny zawierać dobre treści i słowa kluczowe, które dodatkowo pomogą Google lepiej Cię zrozumieć. Post ma na celu wygenerowanie kliknięcia lub rozmowy telefonicznej i nie muszą być bardzo długie.
Skonfiguruj Google Search Console
Google Search Console to kluczowe narzędzie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć, jakie hasła wyświetlają Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, gdzie zajmujesz pozycję w rankingu według tych haseł i ile kliknięć generują. Jest to również łatwe w użyciu narzędzie do wykorzystania. To również da ci wyobrażenie, jakich słów kluczowych potrzebujesz, aby skoncentrować się na wyostrzaniu. Nawiasem mówiąc, Bing ma również narzędzie Search Console i powinieneś je również zdobyć. Są to bezpłatne usługi i bardzo wnikliwe dla Twojej długoterminowej strategii. Oto linki do narzędzi Search Console:
Musisz mieć plik mapy witryny, który wstawiasz do konsoli wyszukiwania. Jest to fragment kodu, który informuje wyszukiwarki, kiedy ponownie przeskanować witrynę, więc za każdym razem, gdy utworzysz nową stronę lub zmienisz istniejącą, wyszukiwarka zostanie poproszona o ponowne przeskanowanie witryny.
Google Analytics
Google Analytics to bezpłatny i szczegółowy pakiet oprogramowania, który dostarcza bardzo szczegółowych informacji na temat korzystania z Twojej witryny. Pozwalasz Google monitorować i uczyć się o swoich użytkownikach, a w zamian GA (Google Analytics) przekaże Ci wszelkiego rodzaju informacje o Twoich odbiorcach; kim są, skąd pochodzą, które strony uważają za najbardziej lub najmniej interesujące i wiele więcej. GA może stać się bardzo wyrafinowana, ale ogólnie jest świetnym narzędziem, które pomoże Ci zrozumieć i dostroić Twoją witrynę.
Facebook i LinkedIn
Obie te platformy społecznościowe oferują konto biznesowe i polecam je założyć. Za każdym razem, gdy piszesz nowy post w Google Moja Firma, powinieneś również opublikować go na swoich kontach biznesowych na Facebooku i LinkedIn. Wyszukiwarki monitorują platformy mediów społecznościowych, skanują ich zawartość i wykorzystują te informacje, aby lepiej określić, w jaki sposób Twoja firma pasuje do ich algorytmu wyników wyszukiwania. Jeśli nie wiesz, jak korzystać z platform mediów społecznościowych, polecam odwiedzić niektóre marki, które lubisz robić, i zobaczyć, jak wykorzystują różne punkty sprzedaży.
Google Ads, Bing Ads
Moje ogólne zalecenie to nie uruchamiać ich, dopóki nie będziesz dobrze rozumieć Google Analytics, Google Search Console i łatwo ocenić dane dotyczące użyteczności. Google i Bing Ads to płatne platformy, które są nieco bardziej wyrafinowane, aby prawidłowo skalibrować. Tutaj łatwo jest spalić budżet marketingowy, więc poczekaj, aż będziesz gotowy.
Są jeszcze inne rzeczy, z którymi będziesz musiał się uporać, ale na razie skup się na powyższej liście i prawidłowo rozpocznij działania marketingowe. Jeśli zrobisz to dobrze, dowiesz się, jak działa marketing online i zaczniesz znajdować obszary do poprawy. Pamiętaj tylko, że dobry marketing jest jak dobry plan ćwiczeń. Nie zobaczysz wyników od razu, ale z rutyną i konsekwencją zaczniesz widzieć te wyniki z czasem.
Nadal potrzebujesz pomocy z marketingiem online?
Jeśli jesteś po prostu przeciążony pracą, pamiętaj, że świadczę tę usługę i mogę pomóc Ci w organicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, Google Ads i nie tylko. Jeśli jesteś kimś, kto po prostu nie ma czasu, aby się tym zająć, skontaktuj się ze mną!