Spis treści:

Zawsze zachęcam moich klientów do prowadzenia bloga na stronie internetowej, ale zawsze otrzymuję to samo pytanie „Jak blogować?”. Więc ten wpis na to moje krótkie wskazówki, od czego zacząć.

Pierwszą rzeczą, której potrzebujesz, jest temat

Często najtrudniejszą częścią blogowania jest podjęcie decyzji, o czym zamierzasz pisać. Podziel się swoją wiedzą – jesteś ekspertem w tym, co robisz. Wykorzystaj swoją wiedzę, aby pomagać ludziom. Nie próbuj sprzedawać – nikt nie chce czytać posta na blogu, który najwyraźniej próbuje coś sprzedać. Opieka – pokaż czytelnikowi, że Ci na nim zależy i starasz się pomóc. Napisz o czymś, co Cię pasjonuje i pozwól tej pasji zabłysnąć.

Jeśli zmagasz się z problemami, zastanów się nad najczęściej zadawanymi pytaniami, które zadają Twoi klienci i rozwiń jedno z nich.

Tytuł i nagłówki

Zacznij od dobrego tytułu dla swojego bloga. Musi to być coś przekonującego, coś, co zachęci potencjalnego czytelnika do kliknięcia, aby przeczytać to, co masz do powiedzenia. Tytuł posta na blogu, taki jak „5 rzeczy, które możesz teraz zrobić, aby Twój ogród był pełen kolorów tego lata” jest o wiele bardziej interesujący niż „Kwiaty do Twojego ogrodu”. Tytuły z numerami są dobre, ale nie zawsze. Spróbuj użyć przymiotników w swoich tytułach i wzbudzaj entuzjazm. Użyj podtytułów, aby podzielić tekst i ułatwić jego przyswajanie.

Zawartość

Najlepiej, aby Twój post na blogu miał od 500 do 1000 słów. Staraj się nie „zawracać sobie głowy” swoim postem na blogu zbyt długo… Napisane i gotowe jest lepsze niż siedzenie przed komputerem w oczekiwaniu na perfekcję!

Potrzebujesz zdjęcia okładkowego, ale użyj też innych obrazów, aby podzielić tekst. Obrazy powinny oczywiście odnosić się do tego, o czym piszesz. Powinny być również odpowiednio „otagowane” – prezentowany obraz pasujący do tytułu Twojego posta na blogu i wszelkie inne powiązane w jakiś sposób dla celów SEO.

Obrazy muszą również mieć prawidłowy rozmiar i być zoptymalizowane pod kątem Twojej witryny.

Pisz w sposób „konwersacyjny”, tak jakbyś siedział i rozmawiał z osobą.

Pytania i odpowiedzi

Spróbuj odpowiedzieć na pytania, które czytelnik może mieć na wybrany temat. Postaraj się odpowiedzieć na trzy pytania.

Linkowanie

Spróbuj połączyć swojego bloga z zewnętrznym źródłem lub punktem odniesienia. Najlepiej byłoby, gdyby była to witryna o dużym natężeniu ruchu, która ma lepszą pozycję w rankingu niż Ty. Na przykład nasz wpis na blogu ogrodniczym może zawierać link do strony w witrynie Murator, która zawiera więcej informacji o tym, o czym piszemy. Upewnij się jednak, że ten link jest ustawiony tak, aby otwierał się w nowym oknie, aby czytnik nadal był połączony z Twoją witryną.

Spróbuj też umieścić link do odpowiedniej strony we własnej witrynie. W ten sposób zachęcasz czytelnika do głębszego poznania tego, co robisz.

SEO

Powinieneś rozważyć SEO (optymalizację pod kątem wyszukiwarek), ale nie powinno to stać się najważniejsze. Staraj się pisać naturalnie dla prawdziwej osoby, bądź pomocny. Powinieneś napisać swój post na blogu, pamiętając o odpowiednim słowie kluczowym, ale nie próbuj po prostu wpisywać słowa kluczowego tyle razy, ile możesz!

Zrobione!

Kiedy już napiszesz i opublikujesz swój post na blogu, to nie koniec…. Musisz go promować, aby ludzie mogli to znaleźć. W tym miejscu wkraczają media społecznościowe. Powinieneś opublikować przekonujący tytuł swojego posta na blogu i krótkie zdanie lub dwa, wraz z linkiem do tego, gdzie to jest, aby zachęcić ludzi do kliknięcia i przeczytania go.

Zakończ także post w mediach społecznościowych, prosząc ludzi o polubienie i udostępnienie linku swoim znajomym, dzięki czemu Twój blog będzie mógł się rozprzestrzenić.

Jarosław Apanasewicz

O autorze:
Jarosław Apanasewicz jest założycielem Design Solutions. W ciągu ostatnich 12 lat pomógł tysiącom firm rozwijać się online dzięki tworzeniu ich stron internetowych, czy SEO. Jest ekspertem w budowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi na CMS WordPress. Zajmuje się grafiką komputerową, UX/UI oraz SEO. Interesuje się dobrym designem, nowościami w dziedzinie technologii.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. Jesionowa 58/7, 50-504 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: