Linki wewnętrzne są kluczowym czynnikiem w strukturze Twojej witryny. Pomagają użytkownikom i wyszukiwarkom zrozumieć układ witryny i poznać najważniejsze strony. Linki wewnętrzne pomagają witrynom uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania poprzez redystrybucję uprawnień w całej witrynie, co oznacza, że ​​strony o niższej pozycji mogą odnotowywać zwiększony ruch.

Czym dokładnie jest link wewnętrzny?

Krótko mówiąc, są to linki wbudowane w treść! Linki wewnętrzne umożliwiają łatwiejszą nawigację w witrynie poprzez rozpowszechnianie szybkich linków w tekście lub obrazach Twojej strony/postu. Jest to również to, co widzisz zarówno na pasku nawigacyjnym, pasku stopki, jak i w treści. Technicznie wyglądają mniej więcej tak: a href=”https://website.com/internal-page” title=”Anchor-text”

Ostatecznie Twój użytkownik końcowy zobaczy tylko tekst kotwicy, który jest odpowiedzialny za przekierowanie go na inną stronę w Twojej witrynie. Ten zakotwiczony tekst to słowo kluczowe lub wyszukiwane hasło, które staje się bardzo istotne dla punktacji SEO.

Linkowanie wewnętrzne odgrywa dużą rolę w SEO

Dobrym pomysłem jest dodanie linków prowadzących do każdej nowo opublikowanej strony z innych stron lub z postów na blogu. Dzięki temu wszystkie wyszukiwarki będą wiedziały o Twojej nowej stronie oraz o tym, jakie słowa kluczowe lub wyszukiwane hasła są z nią powiązane. Zastanów się również nad dodaniem trzech lub czterech linków do nowej zawartości strony. Ogólnie rzecz biorąc, wyszukiwarki zapewniają wyższy ranking stronom z dobrą jakością i ilością wewnętrznych linków.

Idealnie powinieneś:

  1. zrób listę najważniejszych słów kluczowych, których szukasz
  2. konsekwentnie włączaj je do swoich treści
  3. połącz te słowa kluczowe w treści z odpowiednią stroną internetową.

Kiedy wyszukiwarka zauważy, że Twoja treść jest nadmiernie skoncentrowana wokół określonego słowa kluczowego, uzna Twoją witrynę za bardzo trafną dla tych słów!

Szybkie porady dotyczące efektywnego wykorzystania linków wewnętrznych

Dodawaj nowe treści!

Wyszukiwarki lubią świeże treści, więc najlepiej jest, gdy jest to możliwe, aby Twoje treści zawierały informacje, były świeże i aktualizowane. Starsze treści (zwłaszcza blogi) mają tendencję do spadania w rankingach.

Połącz się naturalnie i odpowiednio

Zastanów się nad tym, aby Twój link był mniej uciążliwy, aby był postrzegany jako pomocny sposób oferowania większej ilości informacji. Skoncentruj się na integracji wyszukiwanych haseł, które użytkownik wpisałby bezpośrednio w wyszukiwarce, i spraw, aby te wyszukiwane hasła były rzeczywistymi linkami do nowo dodanej treści.

Śledź, ile razy wyszukiwane hasło (lub słowo kluczowe) zostało użyte jako łącze do nowej strony i rozważ nadanie mu wyższego priorytetu za pomocą tagów H.

Jarosław Apanasewicz

O autorze:
Jarosław Apanasewicz jest założycielem Design Solutions. W ciągu ostatnich 12 lat pomógł tysiącom firm rozwijać się online dzięki tworzeniu ich stron internetowych, czy SEO. Jest ekspertem w budowaniu i zarządzaniu stronami internetowymi na CMS WordPress. Zajmuje się grafiką komputerową, UX/UI oraz SEO. Interesuje się dobrym designem, nowościami w dziedzinie technologii.

  • Stwórzmy wspólnie coś niesamowitego!!

    Design Solutions, ul. gen. Antoniego Madalińskiego 101/16, 50-443 Wrocław, +48 602 174 927, biuro@designsolutions.pl

    • Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.






      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.




      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy w stanie szybciej i trafniej przygotować ofertę.


      Poniższe pola nie są obowiązkowe, jednak na ich podstawie będziemy mogli lepiej się poznać.


      Dołącz CV: